Een nieuw avontuur - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Lonneke Maarsen - WaarBenJij.nu Een nieuw avontuur - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Lonneke Maarsen - WaarBenJij.nu

Een nieuw avontuur

Door: Lonneke Maarsen

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

23 November 2012 | Spanje, Puerto de la Cruz

Vanochtend vroeg begon mijn nieuwe avontuur. Om drie uur 's ochtends stond de wekker, zodat ik om kwart voor vier op Schiphol zou zijn. Snel mijn koffer af gedropt en nog even een ontbijtje naar binnen zitten smikkelen met me vader. Waarna ik door de douane heen kon. Niet voordat ik eerst mijn gehele handbagage uit mijn koffertje moest halen, omdat de laptop (die alleen onderop erin past, omdat die anders te groot is) eruit moest om apart door de scan tunnel te moeten. Gelukkig was het rustig en kon ik het koffertje weer rustig inpakken. De vlucht ging op tijd weg en zoals altijd heb ik mazzel met mijn stoelen. Dit keer alweer 3 stoelen voor mijzelf, terwijl de rest van het vliegtuig toch best vol zat.. Ik profiteer hier natuurlijk van door uitgebreid met mijn benen op de andere stoelen te liggen. Ook vloog ik uiteraard weer over mijn eigen huis, altijd leuk om te zien.. Dit keer was het nog donker en hierdoor zie ik geen huis, maar licht. Bij de bovenverdieping van Danielle & Tony of van Nettie & Leo brandde licht, als ik mij hierin niet vergis. De vliegreis verliep soepeltjes, na wat kleine turbulentie aan het begin, een prachtige zonsopgang meegemaakt en daarna kwam Tenerife al in zicht.

We kwamen Vanuit het Noorden vliegen, langs de Westkust en in het Zuiden van het eiland geland. Hier werd ik opgehaald door David, de chauffeur. Het gesprek verliep niet echt lekker, ik spreek un poco Espagnol en hij un poco English. Aha als ik iets in het Engels vroeg kwam er niet veel meer dan een antwoord in Spaans uit, waar ik sommige delen uit haalde. En na dat antwoord kon ik niet meer opbrengen dan 'aha' en 'Si'. Dit gaat nog moeilijker worden dan gedacht.

Wat mij meteen opviel aan het eiland is dat deze wegen veel beter zijn dan is Sint Maarten, en dat iedereen volgens de regels rijd. Dat er langs de weg de Europese wegenborden gebruikt worden, dus het enige verschil met Nederland was dat hier het zonnetje schijnt, met de raampjes open wordt gereden en dat de rotsen zijn 'uitgebeiteld' zodat de snelweg vloeiend loopt. Het is een prachtig gezicht om aan de rechterkant van je te kijken naar de zee en aan de linkerkant rotswanden die overlopen in de vulkaan de 'El Teide'. Een gigantisch ding die je volgens mij op iedere plek van het eiland kan zien.

Mijn appartement deel ik met één Nederlands meisje uit mijn minorklas en 3 andere. Waarvan ik met één meisje een kamer moet delen, voor volgens mij 1/2 weken. Het appartement is ruim genoeg, 4 slaapkamers, 2 badkamers, een woonkamer en een keuken. En het uitzicht uit mijn slaapkamer is ook niet verkeerd, hierbij weer de zee en de 'El Teide'.

Groetjes vanuit het heerlijke Tenerife

  • 23 November 2012 - 14:53

    Jolien:

    Klinkt weer heerlijk! Wij begonnen met een heerlijk regen buitje, al weet ik niet of die er ook al was om 3 uur vannacht!
    Stuur maar snel wat foto's door!!
    Xx Jolien

  • 23 November 2012 - 14:53

    Jolien:

    sorry zie de fotos nu pas

  • 23 November 2012 - 18:32

    Nettie:

    wat een prachtige plaatjes , wat een mazzel in het vliegtuig lekker met de beentjes languit!!!
    xxxxx leo&nettie

  • 26 November 2012 - 14:14

    Nettie:

    wat een prachtig begin!
    Het is alleen wel erg nat, net als bij ons.
    het zal bij jou wel wat warmer zijn!
    hoop dat je wat minder last van de veren in je bed!


    hg nettie& leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Puerto de la Cruz

Tenerife

Een Spaanse taalcursus voor 8 weken.

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2013

Afgelopen paar weken

16 December 2012

Hace mucho tiempo, een tijd geleden.

02 December 2012

La primera semana

25 November 2012

Día de aventura

23 November 2012

Een nieuw avontuur
Lonneke

Actief sinds 27 Juli 2011
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 24194

Voorgaande reizen:

11 September 2013 - 21 Juli 2014

Zuid Afrika

23 November 2012 - 21 Januari 2013

Tenerife

06 September 2011 - 26 Januari 2012

Sint Maarten

Landen bezocht: