Día de aventura - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Lonneke Maarsen - WaarBenJij.nu Día de aventura - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Lonneke Maarsen - WaarBenJij.nu

Día de aventura

Door: Lonneke Maarsen

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

25 November 2012 | Spanje, Puerto de la Cruz

Nadat mijn huisgenootjes thuis kwamen uit school ben ik met Angelique, minor klasgenootje, een rondje door de stad gelopen, langs een plein, de boulevard zo richting school op de boulevard. Tegenover mijn school is Lago Martinez, een aantal openbare zoutwater zwembaden. Dit ziet er erg mooi uit en wij zijn dan ook van plan om hier zeker wel een keertje heen te gaan, na school of gewoon de hele dag. Na de noodzakelijke boodschappen te hebben gedaan, een taxi terug naar huis genomen. Dit aangezien we met vier grote boodschappentassen geen zin hadden om 20 minuten naar boven, de berg op te hadden lopen. Mijn eerste avond bestond uit een heerlijke zelfgemaakte maaltijd oppeuzelen op de bank terwijl de spannende serie 'Revenge' op mijn laptop draaide. De aflevering niet eens af kunnen kijken of mijn ogen vielen al langzaam dicht. Ik was bekaf... Heerlijk mijn bed ingedoken.
En ondanks mijn huisgenootjes dronken en wat luid thuiskwamen, en mijn bedveren in mijn rug en schouders prikte toch nog geslapen als een os.

De volgende dag zouden we eigenlijk meerijden met ons huisgenootje naar het zuiden, maar of het nou aan de cultuurverschillen ligt of niet. Ze had zelf besloten om niet meer te gaan en haar kamer schoon te maken. En wij maar wachten totdat ze eindelijk klaar was. Uiteindelijk zijn we haar kamer maar binnen gelopen om te zeggen dat wij alvast ergens anders heen gingen. Het plan was om naar Garachico te gaan voor een heerlijk stranddagje, die bus reed niet binnen een half uur dus dan op naar El Sauzal. Op een vekeerde stop uitgestapt, althans wel in El Sauzal maar daar was helemaal niks, we zaten hoog in de bergen en een pad naar beneden konden we niet vinden. Op de volgende bus gewacht om verder te reizen richting La Laguna. We hadden gehoord dat er hier een festival was in de stad. Toen de bus in La Laguna stopte hadden wij nog zoeits van 'we gaan er de volgende stop wel uit', helaas was er maar eentje in La Laguna, terwijl er in andere dorpjes 4 waren op 1 weg. Dus wij op de snel weg, uhh dit is niet goed. Snel de eerste stop eruit, wat vlak bij een shoppingmall was. Altijd goed! Ze hebben hier hele leuke winkels, Shana, Pimkie, Pull & Bear, H&M en nog niet eens zo gek duur allemaal. Wat we wel raar vonden is dat wel allemaal winterjassen zagen, die hebben ze helemaal niet nodig. Het wordt hier niet kouder dan 15 graden. Nadat we uitgeshopt waren hebben we dan maar de taxi genomen om het gezeik met de bus te vermijden. Een verbeterpunt voor Tenerife, organiseer een 9292ov! Nederland heeft dat toch echt wel beter geregeld.

Het festival was voornamelijk veel snoep- en eettentjes, vrolijke mensen en straatartiesten op straat. Naarmate het donkerder werd kwamen de bandjes op de podia en een drumband door de straten lopen. Aangezien wij op een stranddag gekleed waren, kregen wij het al snel wat kouder en was het voor ons alweer tijd om richting Puerto de la Cruz te gaan. Dit keer een snelbus genomen, die bijna rechtstreeks reed. Bij een restaurantje in de buurt van het busstation en ons appartement een simpele maaltijd van entrecote, frites en salade (8,00) op. En voldaan terug naar het appartement om daar op de bank nog een filmpje te kijken.

Vandaag was het weer, net zoals in Nederland, niet zo goed. De hele dag bewolking en aangezien de vulkaan zo hoog is blijven de wolken er tegen aan hangen, na wat regen kom de zonnenschijn dachten we. Maar helaas, door de wolken heen is het niet gelukt. De hele dag binnen op de bank gechilld, wat huiswerk gemaakt en Spaans geleerd. Straks weer lekker eten maken.

Hasta Luego!