La primera semana - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Lonneke Maarsen - WaarBenJij.nu La primera semana - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Lonneke Maarsen - WaarBenJij.nu

La primera semana

Door: Lonneke Maarsen

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

02 December 2012 | Spanje, Puerto de la Cruz

Mijn eerste week Spaanse les.
Op maandagmorgen moest ik om 08:00 uur op school zijn voor een uitleg en kennismaking. Dit was samen met nog ongeveer 7 mensen vanuit Oostenrijk, Duitsland, Zwitserland, Italië, 2 andere Nederlanders die ook bij mij in het vliegtuig zaten en nog een paar andere. Nadat we een rondje door de school gelopen hadden, moesten we een toets maken. Deze toets was zodat ze konden zien wat je niveau was. Ik met mijn niveau 0,0 had de eerste 2 vragen, van de 50 ofzo in kunnen vullen. Daarna moest je een verhaaltje over jezelf schrijven, wat je al had gedaan qua Spaans en wat je ermee wilde bereiken. Dit moest eigenlijk in het Spaans, maar ik heb het in het Engels geschreven. Binnen 3 minuten was ik klaar, en de Nederlandse mannen dachten meteen. 'Wow fack, die is snel'. Dus na de test, ingeleverd en wel. De eigenares keek in mijn toets 'Uhh Lonneke met jou moet ik zo even spreken', het leek meteen alsof ik wat fout had gedaan. Nadat ze de rest had nagekeken en een gesprekje mee had gehad en ingedeeld, kwam ze naar me toe. De oplossing voor mij was één weekje privé les in de middag, en in de ochtend zelf studeren. Zodat ik de week erna waarschijnlijk wel in de beginnersles kon. Dit was omdat de beginnersles vorige week al begonnen was en dus al een stukje verder waren dan mij.

In de eerste week heb ik dan ook iedere dag van 10 - 1 zelf Spaans gestudeerd, woordjes, werkwoorden, zinnen. En tijdens de privéles van half 2 tot half 4 gingen we dit dan herhalen door te spreken, en kreeg ik weer iets nieuws uitgelegd. In deze week privéles ben ik op het niveau gekomen dat ik aanstaande maandag de groepslessen mag volgen van 09:00 tot 13:00 uur. Hier ben ik wel blij om, want dan heb ik dezelfde tijdens als mijn huisgenootjes en kan ik daarna nog wat leuks doen, of naar cultuurles. Tijdens cultuurles krijg je de Spaanse cultuur, zoals gewoontes, normen en waarden, tradities en natuurlijk dansen.

Afgelopen donderdag had ik pas om 2 uur privéles, waardoor ik van 1 tot 2 nog even de cultuurles Mambo leren mee kon doen. Daarna de privéles en snel even wat gegeten. Want om 19:00 uur gingen we met de school een excursie doen. Deze excursie was naar Icod, hier was fiesta del tablas. Een soort van sleeën op een houten plankje, de stijle weg naar beneden. Dit ging echt keihard, en onderaan de weg lag er dan een hele stapel met oude autobanden. Sommige remden goed af, maar sommige knalde echt in de autobanden en vlogen over de kop er bovenop. Hierbij waren er ook eet- en drinktentjes op de straten, muziek overal en echte drukte. Geroosterde kastanjes, rode vino en lachen om die gekken. Al met al een leuke avond. Daarna terug naar Puerto de la Cruz, gezellig nog wat drankjes gedaan in de kroeg/club 'Blanco Bar'. en de volgende morgen vroeg opstaan om weer aan de leer te gaan. Vrijdagavond weer gezellig met de gehele 'school' groep naar de kroeg, maar een beetje vroeg naar bed.

Zaterdagochtend vroeg de wekker gezet, want om 09:00 konden we de huurauto ophalen bij een hotel. Spullen ingeladen, Vera opgehaald en hup richting het zuiden, naar de zon! Op Tenerife is er één snelweg, die van Puerto de la Cruz, tot aan Playa de las Americas loopt en waar je ongeveer 1,5 uur over doet.
Wij zijn eerst gestopt in Canderlaria, waar een mooie kerk en een 'mooi' strand was (volgens de Lonely Planet). Dit strand viel echter best tegen, maar het weer werd al beter.
Next stop, El Médano, het langste strand van Tenerife, en DE Surfspot. Onder andere golfsurfen, kitesurfen en windsurfen. Er stond dan ook een hele harde wind. En was niet lekker om hier op het strand te gaan liggen.
Door naar stop numero 3, Los Cristianos, Playa las Vistas en Playa las Americas. Deze 3 'stadjes' liggen aan elkaar. Op zoek naar een parkeerplaatsje waren we door Los Cristianos gereden naar Playa las Vistas. Wat wij dachten dat nog Cristianos was, lagen we op het strand van Vistas. Heerlijk om weer ze zon, zee en zacht zand te voelen. Hierna langs de boulevard richting las Americas gelopen. Hier beginnen echt de grote resorts, overal lichtjes voor kerst en drukte van toeristen. Maar echte leuke schattige restaurantjes hadden ze niet. Snel weer terug naar las vistas, bij een Tapas restaurant La Costa gegeten. Wat toevallig Nederlanders waren. Klein stukje AJAX - PSV gekeken! Terug naar huis gereden en snel naar bed. Veel gezien en dat kan soms best vermoeiend zijn.

  • 02 December 2012 - 15:53

    Nettie:

    LIJKT MIJ OOK HEEL MOEILIJK DE SPAANSE TAAL!
    WEL FIJN DAT JE EXSTRA LES KRIJGT, WE HEDDEN BEGREPEN DAT JE AL VERHUIST BENT.
    WAT FIJN DAT JE AL VEEL KROEGJES GEVONDEN HEBT,JE BENT ZO EEN FEESTBEEST.
    HEB JE LEUKE HUISGENOTEN?
    DAT IS WEL HEEL BELANGRIJK.
    KENNEN JULLIE ALLEMAAL EEN BEETJE SPAANS?
    DAN KUNNEN JULLIE ELKAAR HELPEN.

    XXXXLEO& NETTIE& SKY

  • 02 December 2012 - 15:58

    NETTIE:

    HEB JE FOTO'S NU PAS GEZIEN. ZIET ER ERTG NAAR UIT.
    BEN BENIEUWD OF JE HET WEL VOLHOUD !!!!!!!!!

  • 08 December 2012 - 11:12

    Nettie:

    hoi Lon, Kan je mij je adres doorsturen, kan ik je wat opsturen, kan ik het ook aan andre mensen geven! zie het wel verschijnen?
    doei,xxxx nettie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Puerto de la Cruz

Tenerife

Een Spaanse taalcursus voor 8 weken.

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2013

Afgelopen paar weken

16 December 2012

Hace mucho tiempo, een tijd geleden.

02 December 2012

La primera semana

25 November 2012

Día de aventura

23 November 2012

Een nieuw avontuur
Lonneke

Actief sinds 27 Juli 2011
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 24192

Voorgaande reizen:

11 September 2013 - 21 Juli 2014

Zuid Afrika

23 November 2012 - 21 Januari 2013

Tenerife

06 September 2011 - 26 Januari 2012

Sint Maarten

Landen bezocht: