Hace mucho tiempo, een tijd geleden. - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Lonneke Maarsen - WaarBenJij.nu Hace mucho tiempo, een tijd geleden. - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Lonneke Maarsen - WaarBenJij.nu

Hace mucho tiempo, een tijd geleden.

Door: Lonneke Maarsen

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

16 December 2012 | Spanje, Puerto de la Cruz

Het is alweer een lange tijd geleden dat ik iets van me heb laten horen, althans zo voelt dat. Er is in 2 weken tijd al zo veel gebeurt dat het lastig is om te onthouden. Gelukkig heb ik overal en altijd mijn camera bij me en is dat mijn ondersteuning om later terug te kijken. En voor jullie een verhaaltje te schrijven.
We hebben de reisgids ‘Lonely Planet’ doorgelezen en kwamen erachter dat er een dorpje, boven ons gelegen, een heel oud centrum heeft en van locals hadden we gehoord dat daar een kerststal was uitgestald. Dat vonden wij wel een kijkje waard. Helaas was het weer niet helemaal helder en later begon het zelfs te regenen, dus hebben we niet alles kunnen zien van het oude centrum. Wel hebben we een mooie tuin, kerkjes en de uitstalde kerststallen kunnen bekijken.
Een middagje na school ging een huisgenootje van ons met de auto naar het zuiden om daar huizen te bezichtigen, dus Angelique en ik meegegaan. Heerlijk op het strand van Costa Adeje ons huiswerk kunnen maken, een Nederlands meisjes leren kennen die in een hotel stage loopt en later een 3 gangen menu gegeten voor €8,00. En de sangria daar was erg lekker.
Op donderdag 6 december hebben de Spanjaarden een nationale vrije dag, waarschijnlijk omdat Sinterklaas dan weer terug in het land is. Hierdoor hebben we weer een leuk busritje gemaakt. Dit keer naar San Andrés, waar het enige gouden strand is van Tenerife. Dit namelijk omdat ze het zand hebben laten importeren vanuit de Sahara. Daarna even een rondje door Santa Cruz, de hoofdstad, gelopen en een hapje gegeten.
Zaterdags viel het weer een beetje tegen en dus maar weer naar de shoppingmall geweest, hier heb ik een hele leuke zwarte handtas/uitgaanstasje en een paar donkerbruine laarsjes gekocht. Alles is hier al goedkoop, maar nu was het ook nog eens 50% voor het tweede ding wat je kocht. Nou ja dan moet dat natuurlijk gekocht worden.
Op zondag hebben we weer een auto gehuurd en zijn we weer richting het zuiden wezen toeren. Dit keer zijn we gestopt bij de Piramides van Guïmar. Daarna weer even op het strand bij Costa Adeje gebivakkeerd. Dit keer was het helaas wat minder weer.
Deze week was het hier echt prachtig weer en hebben we ook iedere middag lekker in de zon gelegen, in de haven geluncht, en zijn we op woensdag verhuisd naar een ander appartement. Op vrijdagavond met een grote groep van school uit eten geweest en daarna weer vroeg naar bed.
Dit keer hadden we de auto op vrijdag al gehuurd, zodat we zaterdag ochtend meteen weg konden rijden wanneer we klaar waren. Alweer richting het zuiden, maar dit keer voor Siam Park, het grootste waterpark (zo zeggen ze) van Europa. Hier waren wel geteld 12 waterattracties, waarvan er 2 voor kinderen waren. 1 was echt superdik, de ‘Tower of Power’ gaat niet normaal stijl en daarna schiet je door een bazin (wel in de buis) met haaien. Dit kan je helaas als passagier van de glijbaan niet zien, want het water spet allemaal in je gezicht en voordat je het weet lig je al in het zwembad. Bij een ander meisje duurt het welgeteld 6 seconden voordat ze beneden was. Er was gelukkig ook nog een andere tunnel waarmee je ook onder het bazin door gaat, waar we het dus wel konden zien. Voor het park was de regel dat je geen camera mee mocht nemen in de attracties. Thank god voor de truc met de camera in je bikinitop en je armen erover heen alsof je het koud heb. Met een paar codewoordjes ‘the wites’ voor de lifegards en ‘the red’ voor mijn camera, ging dit helemaal prima. Er was ook een attractie waarin je met ze vieren moest, ‘The Dragon’ waarin het lijkt alsof je van een waterval afvalt, zo stijl is dat gat. Daarna schommel je een paar keer heen en weer in een soort van halfpipe en ga je weer verder. Dit was toch wel de leukste van allemaal.
Hierna zijn we een stukje terug gereden op zoek naar een leuk restaurantje aan de kust, geen restaurant gevonden maar wel mijn nieuwe job. ‘Stewardess’ op een klein yacht. We kwamen in onze zoektocht twee aardige mensen tegen die op een yacht werken. Ze kwamen net uit Valencia en blijven hier tot en met januari en varen dan richting Sint Maarten en de Bahamas. Het was zo leuk om verhalen en ervaringen met hun uit te wisselen, en later deze maand gaan we nog even naar de yacht toe om een kijkje te nemen en met deze mensen nog wat leuks te doen. Echt supervet en de goedkoopste manier van reizen. Betaalt krijgen, inclusief leven en eten op de mooiste plekken van de wereld!
Vandaag er weer vroeg uit, want vandaag zijn we de vulkaan de Teide ‘beklommen’. Het hoogste punt van Spanje, met zijn 3718 hoge piek. De heenweg ernaartoe was echt al prachtig. Je zag de seizoenen veranderen, vanaf Puerto waar het zomer/lente is, naar 1000 meter waar de bladen oranje werden, naar 1500 meter waar er bossen met dennenbomen waren waardoor het leek alsof je door Frankrijk reed. En daarna bij ongeveer 2000/2500 meter waar het plotseling leek alsof het woestijn was, alleen maar rode rotsen, zand en warmte. Terwijl het daarvoor nog best koud was op de uitkijkposten. Verder gereden naar boven waar het alleen maar warmer werd. Er was ons verteld dat het erg koud zou zijn op de top, dus wij in onze panty, rokje en shirtje erheen gereden. En voordat we met de kabelbaan, ja je dacht toch niet dat we echt gingen klimmen, gingen hebben we ons warm aangekleed. Een broek erover heen, dubbele sokken aan, onderhemd, tanktopje, normaal T-shirt en dan nog een lange mouwen shirt aan. En nog een trui en jogginsbroek in me tas en mijn leren jasje om me heen. Beneden de kabelbaanstond het dat de temperatuur 6 graden was. Dus wij OMG!! Gelukkig voelde dit niet aan als 6 Graden en heb ik zelfs mijn lange mouwen uit gedaan, ik had het bloedheet! De laatste 200 meter zijn zonder vergunning niet mogelijk, maar het uitzicht van 3500 meter is ook nog best wel goed. Er ligt zelfs nog een beetje sneeuw. En dat is koud aan je vingers! Vanaf de uitkijkpunten kon je Gran Canaria en La Gomera tegelijkertijd zien liggen. En de rest van het uitzicht is echt prachtig.
Onze bucket list is al aardig geslonken, maar er staan nog wat belangrijke punten op het lijstje.

• 16 December 2012 - 18:42

Jolien:

Heel leuk!!!foto's volgen denk zo op FB xx

• 16 December 2012 - 19:18

Demi:

Wat maak je weer leuke dingen mee Lonn!!

• 30 December 2012 - 18:56

Danielle Van Faassen:

leuke verhalen weer lon, en een mooie foto's. zo te horen gaat het wel goed met je en heb je het naar je zin. xxxx