Afgelopen paar weken - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Lonneke Maarsen - WaarBenJij.nu Afgelopen paar weken - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Lonneke Maarsen - WaarBenJij.nu

Afgelopen paar weken

Door: Lonneke Maarsen

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

15 Januari 2013 | Spanje, Puerto de la Cruz

Aangezien ik sinds een maand geleden al geen verhaaltje heb geschreven komt er nu een update van mijn afwerking van mijn bucket list.

De schoolweken gaan supergoed ben begonnen bij 0 en heb nu niveau B1, het spreken in het Spaans gaat ook al stukken beter. En hierdoor het flirten met Spaanse jongens ook ;)

In het zuiden zijn we een boottocht wezen doen van 3 uur, waar we walvissen die op dolfijnen leken hebben gezien, even heerlijk gezwommen en genoten van het weertje in het net van de catamaran. Wat hou ik toch van dat soort boten! Die avond hebben we gemeet met Margit, Jeroen, Vincent en ouders. Die waren even heerlijk op vakantie in het zuiden van Tenerife. Was weer een gezellige avond.

In Puerto de la Cruz hebben wij een mooie tuin bekeken met een enorme boom, met allemaal vertakkingen die naar de grond zijn gegroeid voor ondersteuning. Verder hebben wij Loro Parque bezocht, dit is een grote 'dierentuin' maar dan met zeeleeuwen-, dolfijnen en orkashows. Een aantal keer naar het zwembad 'Lago Martianez' of het strand geweest. En natuurlijk veel restaurantjes bezocht. Op kerstavond hadden Angelique, haar zusje en ik nog niet het idee dat het kerst was en wilden we even snel te stad in om een kerststalletje te bekijken. De winkels waren hierna al dicht dus kon ons plan om zelf te koken niet doorgaan. Hierdoor belandde we in een restaurant met uitzicht op een rotswand en een woeste zee. Iedereen was erg netjes aangekleed, terwijl wij met onze normale kleding, ik met een zomers t-shirt, gaten in me broek en me stoere laarsjes, gelukkig nog wel een blazertje in het restaurantje zaten. Begon het ook nog eens keihard te regenen. Wat een leuk begin van kerst!

Op de 25e waren we vrij en zijn we het westen gaan bezoeken. Eerst naar Garachico, wat klein eilandje betekend ofzo. Doordat er hier een rotsblok voor de stad ligt. Daarna een tochtje op een kameel en met de auto verder door een gebergte 'Masca' gereden. Dit is echt prachtig! Je kan er ook doorheen wandelen naar beneden, het gebergte bevindt zich tussen de Los Gigantes cliffen van 400/600 meter hoog. Dit hebben we niet gedaan, want we wilden verder het westkantje van het eiland bekijken. Via Buenavista en Los Silos (met natural pools) terug naar Puerto. Om dit keer wel te koken. Helaas de winkels waren alweer dicht, dat is wel logisch op kerst. Dus dit keer wel nette kleren aan, op naar een restaurant waar ze een overheerlijk toetje hebben. 'Prince Albert' een witte zachte cholademouse.. Verrukkelijk!

De dag daarna gewoon school, gekker moet het niet worden. Het zusje van Angelique weer naar huis. Dit keer met de auto richten het noorden. Het noord-westerlijkste bereikbare puntje voor de auto gezien, vanaf daar kan je lopen, maar zo goed weer was het niet.

Een dagje alleen en haar vriend was weer hier. De hele maand december was het komen en gaan van bezoek van Angelique :P

Oud & Nieuw hebben we op een groot plein met salsamuziek gevierd en natuurlijk hier op gedanst. Om 12 uur kent Spanje een leuke traditie en dat is 12 seconde voor 12 uur wordt er 12 keer de bel geluid en moet je iedere seconde 1 druif opeten. Deze druif staat voor iedere maand in het nieuwe jaar. Na deze 12 druiven mag je een wens doen voor het nieuwe jaar. Wij hebben het geprobeerd, maar het is onmogelijk om 12 druiven in 12 seconden naar binnen de douwen. Na de 4 druiven liep ik volgens mij al een paar seconde achter. Maar ze wel allemaal opgegeten, misschien komt me wens dan uit, ook al is dat wat later.. Verder in de haven vuurwerk gekeken, dit was wel mooi maar viel wel tegen. In Tenerife mogen ze geen vuurwerk zelf afsteken en was het voor ons de hele dag al vrij rustig.. Pas om 12 uur ging het vuurwerk de lucht in en dit was om 00:15 al afgelopen.
Op naar een feest in Lago Martianez. Wij hadden hiervoor al kaarten gekocht en hebben daarom onze twee gratis drankjes hiervan opgedronken en na een uurtje (als het al zo lang was) weer terug naar het plein om salsa/merengue/mambo te dansen. Leuk feestje, de goedkoopste oud& nieuw die ik heb meegemaakt, het is daar legaal om drank op straat te drinken en wij hadden dus mooi een gemixte 2liter rumcola fles mee en champagne mee. Daar nog wat gekocht waar het 3 euro voor een mixdrankje was. Het duurste was het entreekaartje van 15 met 2 drankjes inclusief.

Daarna nog een paar keer uitgeweest, in de tuin liggen chillen, wat huiswerk gemaakt voor Rotterdam. Helaas moe(s)t dat ook nog gebeuren. We wilden nog een tripje naar La Gomera maken, maar op zaterdagen hebben ze alleen een Duitse of Spaanse gids. Dit zagen Angelique en ik niet zo zitten, aangezien we van allebei de talen dan de helft begrijpen.

Op vrijdag is Angelique naar huisgegaan, maar daarvoor hebben we de cliffen Los Gigantes vanaf het strand kunnen zien, die zijn echt huge. Daarna haar afgezet op het vliegveld en terug gereden. Dik recorde gevestigd, binnen 50 min was ik thuis, waar je normaal gesproken iets langer dan een uur over doet. Die avond met twee Nederlandse jongens die stage lopen in Loro Parque uitgeweest. Die dag daarna de hele dag brak in me tuin of op de bank gelegen. Ik had geen eens fut meer om zaterdag uit te gaan. Zondag weer een heerlijk tuindagje gehad. Zonder Angelique is het toch wel saai zo.

Op maandag waren er op school 17 nieuwe 'studenten', waarvan er gelukkig een paar jongere meiden zaten. 3 Duitse en 1 Zweedse. Vandaag lekker met hun op het strand gelegen en geluncht.

Mijn laatste week is hier begonnen en dit is mijn laatste verhaaltje, er zullen vast nog wel wat leuke dingen gebeuren dit weekend, zoals laatste keer uitgaan, hopelijk nog naar Punta del Teno of lopen door Masca, nog een keer naar Playa las Teresitas en dan is het alweer over. Maandag vlieg ik om 10:50 terug naar Nederland en land daar rond 16:45.

Ik heb gemengde gevoelens. Ik zou hier heel graag nog wat langer willen blijven om te genieten van het weer, de cultuur, de taal en de Spaanse chico's!
Maar naar huis gaan vindt ik ook niet erg, mijn vriendinnen, me zus, Nederlands, mijn 21e verjaardag vieren, hopelijk Sneeuw en Schaatsen en het begin van mijn laatste fase van school 'afstuderen'.

En ja ik kijk nu al uit naar mijn volgende reis die alweer gepland staat. Een superdikke vakantie naar Eze met mijn vriendinnetjes :D

  • 15 Januari 2013 - 22:22

    Naomi Nelis:

    Hey Lon,
    Wat leuk om dit te lezen.
    Je maakt echt gave dingen mee & dat flirten
    met Spaanse jongens is niet verkeerd maar niet
    daar blijven hoor.
    Je schrijft erg leuk! Geniet nog lekker daar.

    X Naom

  • 16 Januari 2013 - 17:27

    Netie:

    wat heerlijk om weer eens wat van je horen,mis je wel een beetje hoor,wat zalig dat je de taal al zo goed spreekt, ivm de mannen.
    gr.nettie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Puerto de la Cruz

Tenerife

Een Spaanse taalcursus voor 8 weken.

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2013

Afgelopen paar weken

16 December 2012

Hace mucho tiempo, een tijd geleden.

02 December 2012

La primera semana

25 November 2012

Día de aventura

23 November 2012

Een nieuw avontuur
Lonneke

Actief sinds 27 Juli 2011
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 24189

Voorgaande reizen:

11 September 2013 - 21 Juli 2014

Zuid Afrika

23 November 2012 - 21 Januari 2013

Tenerife

06 September 2011 - 26 Januari 2012

Sint Maarten

Landen bezocht: