Ek laat weer van my hoor - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lonneke Maarsen - WaarBenJij.nu Ek laat weer van my hoor - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lonneke Maarsen - WaarBenJij.nu

Ek laat weer van my hoor

Door: Lonneke Maarsen

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

07 November 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Er zijn in een maand tijd al weer veel leuke dingen gebeurt. Dit ga ik niet dag tot dag vertellen, maar ik maak even een opsomming van alle leuke dingen die ik hier beleef!

Met de kids en Muriel naar een picknick van Joa's school geweest met springkussens en andere spelletjes, naar het strand geweest met alle kinderen van de crèche, naar Dunes geweest (restaurantje aan het strand met leuke speeltuin) en naar het science center geweest. Thuis hebben we een kidspoolparty gehad voor vriendjes van Joa, wat erg gezellig was.
We zijn met de hele familie naar Camps Bay/ Bakoven geweest voor een verjaardag/expositie in het huis waar we in maart gaan wonen. Een droomhuis, met een supermooi uitzicht op de zee, met een zwembad en hot tub, een riviertje en een skateboard half pipe!
Ook zijn we met ze alle naar Muizenberg Kite Festival geweest. Erg leuk om alle vliegers te zien, maar het springkussen was meer in trek bij de jongens :) Daarna bij Noordhoek Farm Village wezen lunchen, met uitzicht op zee, bergen en paarden. En voor de jongens een leuke speeltuin. Topdag!

Dinsdag was ik wezen shoppen met Muriel, een aantal leuke dingen gekocht! Maar Muriel leek dit keer echt mn moeder, want zij betaalde, zodat ik geen euro's uitgaf, maar mn salaris. Ze vragen wel eens of ik haar dochter ben of zus, dan denken wij altijd nee, maar dit keer had het gekund :P.

Met de jongeren vriendengroep zijn er ook al veel leuke dingen gebeurt. We zijn wezen wakeboarden op een klein meertje bij Somerset West, waar een rondje met 5 bochten je voorttrok. Dit was aan het begin nog erg lastig, waardoor je telkens head first in het water viel. Na een tijdje kon ik een beetje staan, ging ik recht op een ramp (spring ding) af! Ik probeerde nog een beetje te sturen, maar dat lukte niet echt. Dus snel later vallen, want ik wilde nog niet over de ramp heen. Uiteindelijk was mijn doel om door minimaal 1 bocht heen te komen. Dit vond ik namelijk erg lastig. Nadat het was gelukt, door naar de tweede bocht, en bam! Lonneke lag weer. Gelukkig werd je iedere keer opgehaald door een bootje. Dat scheelde in ieder geval een stuk zwemmen. Mijn doel was behaald, op naar de waterskies :D Na één keer head first gevallen te zijn, lukte het mij om een heel rondje te waterskiën. Omdat mijn tijd eigenlijk al voorbij was, deed ik maar 1 rondje. En mocht ik ook nog even op het kneeboard. Helaas viel de baan stil voordat ik bij een bocht kon komen, helaas.. Bij dat wakeboarden kon je ook nog van de rotsen af springen. Dus dat ook nog even gedaan! Daarna heerlijk gebraaid :) De dagen daarna had ik enorme spierpijn!! En dat is niet lekker als je constant kindjes moet optillen.

Ook zijn we naar het concert van Rihanna geweest. Dit was in het Cape Town Stadion. Het stadion waar Ajax Cape Town speelt. We zaten in de bovenste ring, dus de muziek kon je niet perfect horen en de show was niet heel goed. Maar met alle liedjes meezingen, en lekker dansen, hebben wij toch een gezellige avond gehad. Daarna de taxi terug, wat een drukte enorme file, want het stadion is in een uiterste hoek van de stad gebouwd, waar niet heel veel verkeer tegerlijkertijd doorheen kan (slim, ahum!). Onze taxi die we eerst al moesten duwen, stond daardoor in de file en stonk enorm, doordat zn 'clutch' kapot was, sta je daar stil in de file in een stinkende auto, waarvan het voorraam niet open kon. Hahaha.. Mazzel hebben we niet met taxies, want een tijdje later hadden we weer een 'goede' taxi toen we Lions Head gingen beklimmen. Dit is best een stukje omhoog rijden, en de taxi ging niet harde dan 20 kmpu ofzo, en begon alweer te stinken!. Het plan was om 6 uur te gaan klimmen, zodat we net op tijd de zonsondergang konden zien, maar dit deden we rond half 7 pas. Helaas net 5 minuten te laat boven. Maar gelukkig was het uitzicht er niet minder op en was het bijna volle maan, waardoor we met voldoende licht aan de ene kant van de berg weer naar beneden konden klimmen, aan de andere kant was het pikdonker en kwamen alle mobiele lichtjes en zaklantaarns goed van pas. De dag na het beklimmen was er een festival, een treinfestival. Met de trein naar de wijnlanden, waar er in de trein al een feestje werd gebouwd met muziek, bier en helaas geen wc's! Het festival was op een supermooie locatie, op een grasveldje en het weer was top! Een hele mooie zonsondergang gezien en weer met de partytrein terug. Mijn energie was op, dus ik ging chillen, maar andere stonden nog verder door te feesten!

Ook zijn Kaylee en ik naar een huisfeestje geweest, en daarna wezen stappen in Long Street (de uitgaansstraat in Kaapstad). Dat werd een laat avondje. Om 6 uur was ik thuis, en de kids waren toen al wakker. Een grappig gesprekje volgde:
'Lonneke waar heb jij geslapen?' - Joa
'Ik heb nog niet geslapen, ik was wezen dansen' - ik
'Ben je nu niet moe?' - Joa
'Jawel, daarom ga ik nu slapen' - ik
Rond half 1 kwamen Joa en Tijn mijn kamer binnen, om mij wakker te maken.
'Blijf je tot vanavond slapen? - Joa
'Iell Lonneke, Je stinkt!' - Joa
Hahaha, geweldig!

In het weekend zijn we op zaterdagochtend zijn we weer naar de Old Biscuit Mill geweest, voor een heerlijke lunch. Twee keer op zondag naar het strand geweest in Camps Bay, dit ligt aan de Atlantische Oceaan, die erg koud is, en aan de westelijke kant van de tafelberg, waardoor je uitzicht hebt op de Twaalf apostelen. Waarvan we één keer de zonsondergang hebben gekeken, waar de lucht helemaal roze werd. En één keer uit eten geweest bij het Best Western hotel, waar heel veel Nederlandse stagiaires zitten.

Ook ben ik weer veel aan het surfen, samen met Marieke. We proberen iedere week wel 1 keer te gaan. Tot nu toe is dat gelukt, soms zelfs 2 keer. Het gaat steeds beter, de plank is al wat kleiner geworden (wat lastiger is) en ook pakken we wat grotere golven :D Aan het einde van het jaar ben ik een echte pro!

Op de crèche werkt een meisje (Bibi) die aan mij had gevraagd of we een keer wat leuks wilden doen, met allemaal internationale meiden die hier voor een langere periode zijn. Die meiden kennen wij via de website Meetup. We zijn gaan eten bij Rafiki's in de stad. Een leuk studentje Mexicaans restaurantje. Er kwamen veel verschillende meiden/vrouwen op af. Waar ik met twee meiden heel leuk heb zitten kletsen de hele avond. Het was erg gezellig, maar met de Nederlandse jongeren is het toch gezelliger :)

Zo dat was mijn maandje weer. Het weer wordt hier telkens beter, het kan hier helaas ook wel eens regenen, maar als het mooi weer is, dan is het lekker warm :)

Binnenkort ga ik hier ook weer voetballen, met een aantal Nederlandse meiden. Iedere donderdag avond is er dan een wedstrijd, 5 tegen 5. Ben benieuwd hoe dat gaat! Ik mis het voetballen wel!

Beste groete van die Kaap!

  • 07 November 2013 - 11:43

    Nettie:

    HOI NICHTJE VAN ME , ZO TE LEZEN VERMAAK JIJ JE WEL DAAR VER WEG! EN KINDEREN ZIN OOK OVERAL HETZELFDE, DAT SPONTANE LIG JE NOG BIJ TE KOMEN VAN EEN FEEST EN DAN STINK JE OOK NOG .EN DAT MENSEN DENKEN DAT JULLIE FAM. VAN ELKAAR ZIJN IS NIET ZO GEK WANT OP DE FOTOS LIJKEN JULLIE ERG OP ELKAAR.WAT GEWELDIG DAT JE OOK NOG GAAT VERHUIZEN MET DE HELE BUBS ZULLEN DE KINDJES OOK WEL GEWELDIG VINDEN., BLIJVEN PROBEREN OP HET WATER, DAN WORD DE SPIERPIJN ELKE KEER MINDER. EN WAT GEWELDIG DAT JE OOK WEER GAAT VOETBALLEN.
    DIKKE
    XXXXX GR LEO&
    NETTIE
    SKY

  • 07 November 2013 - 11:50

    Jolien:

    Super leuk al die verhalen!!!

    Veel plezier met voetballen, ik vang je plekje hier af en toe op bij scw ;)

    XXXX

  • 07 November 2013 - 11:55

    Trude Lock-van Oosten:

    Leuk om weer van je te horen/lezen. We zitten steeds op een update te wachten van Iris, maar die schijnt het veel te druk te hebben. Ze is nu in Laos en gaat de 13de naar Myanmar(Birma). Jij veel plezier nog met al die sportieve activiteiten!
    Groeten Trude

  • 10 November 2013 - 11:22

    Janneke Anema:

    Hoi lon,
    Hij gaat lekker daar hè, wat doe je leuke dingen en fijn dat je het zo naar je zin hebt en helemaal gaaf dat je weer gaat voetballen doe je goed meis.
    Ben gister samen met je moeder nog wezen kijken bij de dames je zus deed mee , maar jammer genoeg hebben ze verloren , ze zijn nu een nachtje we met zun allen weg ,dat gaat ze beter af in stappen winnen ze altijd hihi.

    Hier is het toch een partijtje klere weer daar wordt je niet vrolijk van hoor, dus geniet daar maar lekker van het zonnetje.

    Vindt het heel leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt je zet het mooi neer echt heel gaaf allemaal.
    Nou lieve schat geniet maar lekker en tot de volgende mail.
    Dikke kus van ons xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Lonneke

Actief sinds 27 Juli 2011
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 24186

Voorgaande reizen:

11 September 2013 - 21 Juli 2014

Zuid Afrika

23 November 2012 - 21 Januari 2013

Tenerife

06 September 2011 - 26 Januari 2012

Sint Maarten

Landen bezocht: