Genoeg te doen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lonneke Maarsen - WaarBenJij.nu Genoeg te doen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lonneke Maarsen - WaarBenJij.nu

Genoeg te doen!

Door: LonnekeMaarsen

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

14 November 2011 | Nederland, Amsterdam

De afgelopen weken is er op St. Maarten weer veel gebeurt.

Met te beginnen Halloween! Dit wordt hier al wat grote gevierd dan in Nederland, maar helaas nog niet zo groot in Amerika. Ik heb geen huizen versierd gezien en heb de kinderen ook niet verkleed over straat zien lopen. Wel waren er voor ons veel feestjes georganiseerd. We begonnen in de middag bij Karakter, waar we een Nederlandse party hadden. Dit omdat de koninging de volgende week op het eiland kwam. De Halloween avond begon bij Bliss, hier stapte we met een stuk of 25 mensen in een schoolbus om een aantal kroegjes af te gaan. Vanaf bliss naar Karakter waar de Nederlandse party nog steeds in volle gang was. En jaja er stond boerenkool op de menu kaart. Dit was helaas al op toen ik in de avond kwam eten, dus dan maar een lekker broodje kroket :D Na het eten zijn we naar La Bamba gegaan, helaas was er hier nog niemand dus na een kwartiertje of korter meteen weer de bus in en naar Soggy Dollar. Hier begon het feestje al aardig en iedereen kwam ook echt verkleed. We hebben de gekste verkleed gezien. Er was er eentje als Inspector Gadget, Homer Simpson (incl. een groot papier mache hoofd), helse bruid, zombies, piraten, duiveltjes, monster van een film (volgens mij lord of the rings, twee behaarde poten en horens op ze hoofd), gevangene, heksen etc. Yvet, Grietsje en ik waren als Nederlandse boerinnen. Aangezien we ook iets met Nederlands moesten hebben voor de Nederlandse party. Dus een rood sjaaltje en spijkerbroekje en spijkerblouse (als een soort van tuinbroek). Bij Soggy Dollar werden er ook een aantal prijen uitegereikt voor de best verklede, dit was uiteindelijk Inspector Gadget geworden. Frank en Rolf hadden er nog een gooi naar gedaan maar helaas, een Cowboy met een te klein shirt en een helse Fee (in het engels betaling/kosten/honorarium) met een masker. Nee dat werd hem niet. Ze haakte zelf ook al af omdat ze als stel opkwamen, maar ze wilde niet zoenen.

De day after: Heerlijk bij het Westin Resort gechilled. Ze hebben daar een heerlijk bubbelbad. En een zwembadbar..

De Queen en haar volgelingen waren ook in St. Maarten een bezoekje aan het brengen. De straten werden opgeknapt en alles zag er gelikt uit, waar ze langs reed of langs kwam. Ook waar ze langs reed werden alle wegen afgezet, wat een enorme chaos op het eiland veroozaakte, want nu moest je niet met de file in colebay rekening houden nee maar met waar de koningin allemaal heen ging die dag. Op donderdag moesten wij het evenement waar zij was af moeten breken en konden we haar dus even zien. Ik denk dat ik er voorbij heb zien lopen op zo'n 2 meter.

Het helse weekend kwam eraan. Dit omdat er iedere dag wel een set up en een break down was voor een evenement. Bij een set up moeten we voornamelijk de aankleding doen, zoals: draperingen, bloemen, staantafels, loungesets, centerpieces (wat er midden in de tafel staat).

De vrijdag moesten we bij Sonesta Maho een evenement opbouwen en in de avond weer afbreken. Helaas geen vrijdagavond stapavond meer voor mij.

De zaterdag moesten we namelijk bij Sunset Beach Bar opbouwen, dit was vrij snel klaar en konden we dus even chillen tot half 4. In deze tussentijd zijn Dominique en ik even naar Baie Rouge geweest om daar te zwemmen. Om half 4 reden we naar La Samanna om daar de Beach Bar op te bouwen. Dit hotel is het duurste hotel van het eiland en het zag er ook wel netjes uit. Ze hebben hier ook zo'n rand zwembad dat overloopt in de horizon. :D Die avond zouden we eigenlijk ook weer moeten afbreken maar dat mocht verzet worden naar zondagochtend.

In de avond was er bij de Soggy Dollar een WHITE SENSATION PARTY. Hiervoor even slapen en daarna lekker partyen. Want na de Party moesten we om 5 uur 's ochtends beginnen met het opbouwen en het afbreken van La Samanna, dit keer moesten we een ander zwembad opbouwen. Dit stelde niet heel veel voor, alleen wat draperingen ophangen. Om 9 uur waren we klaar en konden we gelukkig nog even slapen en chillen op het strand.

Op zondag avond heb ik met Eef, Inge en Sebas heerlijke sushi gegeten. En heb ik voor het eerst meegemaakt dat de gehele stroom er uitlag over het hele Nederlandse gedeelte. Het is dan zo donker, maar heb hier niet veel van meegekregen omdat ik al in de auto lag te slapen.

De week van 11-11-11!
Op 9 november had ik een Wedding bij Sonesta Maho. Dit was een groep Amerikanen die veel van vliegtuigen houd en dat is nou net de spot waar ze allemaal langsvliegen en overvliegen. Helaas voor hen is het op woensdag geen KLM dag, maar ze hebben wel een aantal andere vliegtuigen zien landen, opstijgen en een aantal gasten zien weggeblazen worden.
10 november moesten we opbouwen bij Festival Village, dit is een plein omringd door hokjes voor horeca en achterin een groot gebouw waar een tribune op zit en een overdekt gedeelte voor de VIP. Dit hebben we geheel versierd met Rood, Wit en Blauwe spandex (elastiek stof). Want op 11-11-11 is het niet alleen een mooie trouwdatum maar ook nog eens St. Maartens Day. En werd hier dan ook een groot feest gehouden.

11-11-11! De dag van:
- 9 trouwerijen op het eiland.
- 5 trouwerijen en SXM day voor ons bedrijf.
- 2 trouwerijen waar ik bij moest zijn.
- De trouwrij van Jan Smit :D Helaas mocht ik hier niet bij zijn.

De trouwerijen waar ik wel bij mocht zijn waren van een Grieks koppel en een Nederlands koppel.
Bij het Griekse koppel moest ik getuige zijn, dit kwam omdat ze echt met ze tweetjes hier waren en je voor een Destination Wedding 6 getuiges nodig hebt. Dit was alweer bij Sonesta Maho en weer waren dit vliegtuiggekken. Helaas voor hun was het wel een KLM dag, maar kwam die ppas om 12.40 en de trouwerij was al om 10 uur begonnen. Hier haden we geen zin om op te wachten en de fotograaf was maar voor een uur ingehuurd.

De tweede trouwerij was van een Nederlands koppel bij Mullet Bay. Hier waren we al om twee uur, zodat we het mooiste stukje bezet hadden voor de trouwerij. Aangezien het een vrije dag was, lagen er veel mensen op het strand. De trouwerij zelf begon om 4 uur, de gasten arriveerde wat te vroeg en de muziek en de officiele man waren nog niet ter plaatse. De gasten moesten hierdoor even wachten. Toen her tijd was om te starten verliep alles vlekkeloos. Wanneer de ceremonie afgelopen was kreeg ik van de wedding planner de opdracht om samen met de fotograaf de groep goed te leiden voor de mooiste foto's. Mijn dag kon niet meer kapot.

Hierna zijn we naar Karakter gereden waar er al een aantal zaten voor de spelletjes middag. Sebas en Antal hadden hieraan meegedaan en waren laatste geworden.

Verder was het een avontuurlijk weekend. Het was namelijk weer eens tijd om wat nieuwe strandjes te zien, om af te kunnen strepen van mijn lijstje. Pelican Bay (gezocht naar Tahoma Beach Club helaas niet kunnen vinden), Divi Little Bay en Fort Amsterdam, en Pointe Burgeaux hier is Tahoma Beach Club gevestigd.

30 - Little Bay
Little Bay Beach is cut off from Great Bay by the Fort Amsterdam peninsula and is therefore fairly well protected. The Nature Foundation group has recently initiated a programme to replant the site, which is rapidly becoming a haven for birdlife.

32 - Pelican Cay
This small and pleasant beach sits at the foot of the resort hotels, opposite Simpson Bay, in the south-west of the island. A number of tourist amenities are available there.

34 - Burgeaux Beach
Along the coast from the long stretch of Simpson Bay and the rocks of "Pointe Burgeaux" lies the small, stony cove of Burgeaux Beach. There are many shells and sea urchins there and the beach is very popular with surfers on days when there is a good swell.

Blijkbaar moet ik hier ook nog eens surfen.

Welgeteld zit ik nu op 16 en ben dus nog lang niet over de helft. Ik moet dus nog wat meer me best doen om ze allemaal te gaan zien. Ik denk alleen niet dat dit gaat lukken.

Vandaag was het mijn beurt om weer te koken. Eens in de 2,5 week is het tegenwoordig. Aangezien we met een groep van 13 mensen eten. Dit keer heb ik Paella gemaakt, van KNOR. En het was lekker :D Mijn vierde kookbeurt was weer goedgelukt.. De foto's van facebook zijn bijna klaar met laden en ondertussen ben ik alweer bijna een uur aan het typen. Dus de foto's komen morgen hier wel op.

xxx uit St. Maarten

• 15 November 2011 - 07:18

Margo:

Leuk Lon! Zo te horen/ lezen wil jij nog niet naar huis ;-)
    Veel plezier nog!

• 15 November 2011 - 13:18

NETTIE:

WAT HEB JIJ HET NAAR JE ZIN DAAR!!
    HEB JE NOG WEL ZIN OM NAAR HET KOUWE KIKKERLANDJE TERUG TE KOMEN ? ZOU HET WEL LEUK VINDEN OM JE WEER EENS IN HET ECHT TE ZIEN