Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lonneke Maarsen - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lonneke Maarsen - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Door: LonnekeMaarsen

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

27 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Zoals de titel al zegt gaat de tijd hier erg snel. Dit is voornamelijk omdat er zoveel te doen is.. Dus we gaan even terugspoelen naar 11 october 2011. De dag nadat ik het vorige blogje had geschreven..

11 Oktober 2011. Dinsdagavond. Dat zegt al genoeg. La Bamba - Salsanight.Ik weet niet meer precies wanneer het was, maar ik heb al een keertje de Merenque gedanst. Dit is een makkelijke dans, namelijk 1,2,1,2,1,2 en gewoon heup links, heup rechts, heup links, heup rechts en tegerlijkertijd rondjes draaien.. Een kind kan de was doen.. Maar het was wel erg leuk. Ik hoop nog een keertje op een salsadansje, maar de jongens willen niet. En ik krijg van Annique vast nog wel een aantal keer een kort lesje (dit heb ik tot nu toe al 1 keer gehad om alles op te frissen).

De dag daarna had ik een Renewal of the Vows. Een ecthpaar dat al (waarschijnlijk 30 jaar) bij elkaar waren en de geloftes opnieuw wilden zeggen. Dit was op hetzelfde strand als van La Bamba dus was ik daar alweer. Het was een mooie ceremony, dit keer wel wat simpeler als de vorige trouwerij, maar alsnog heel leuk.

In de avond was het een volle maan: reden voor een feestje. Full Moon Party @ La Bamba. Alweer bij La Bamba, met een bonfire alles erop en eraan, helaas was er geen hond, behalve alle Nederlanders, dus was het rustig maar wel gezellig. En uiteindelijk geen eens de volle maan gezien :P

Die vrijdagavond gingen we weer naar de Soggy Dollar Bar. Hier was een feestje wat een paar Nederlanders hadden meegeorganiseerd. Het was echt een leuk feestje en we hebben het dan ook lekker laat gemaakt. Om 4 uur naar huis. Afterparty bij ons.. De zon zien opkomen. Genoeg verhalen om te vertellen als ik weer in NL ben!

Op zaterdag was iedereen nog lekker brak dus zijn we lekker bij Karakter gaan liggen. De slaapfoto op Facebook is van die dag :P Het was wel echt heel relaxed om zo te liggen. Op de terugweg reden we via het Franse gedeelte om de file te vermijden. En op een gegeven moment reed ik vol door een gat in de weg. Poef, lekke band. Jahoor moet ik weer hebben natuurlijk! Maar gelukkig stopte er meteen 2 lokale en hebben al het werk gedaan. Tom, Dominique en ik stonden er een beetje naar te kijken hoe ze het werk voor ons opknapte. Daarom is het dus 'The friendly Island' Het thuiskombandje zat eronder en we konden weer verder rijden. Na de jongens te hebben overtuigd dat je met een thuiskombandje niet het hele eiland meer kan overrijden, toch meteen maar naar huis gereden en de auto thuis laten staan.

In de avond was het alweer tijd om afscheid te nemen van Nicole :'( Helaas ging zij alweer naar huis.. Dit hebben we met de Rama groep en nog een paar andere gedaan in Tantra. Weer een gezellige avond gehad. Helaas niet goed afscheid kunnen nemen omdat ik dacht dat ik haar nog wel op het vliegveld zou kunnen uitzwaaien. Helaas was die dag daarna nog steeds de band lek van onze auto, geen makers open en ook geen nieuwe band gekregen van het verhuurbedrijf. Dus konden we niet naar het vliegveld. Helaas geen afscheid en hierdoor heb ik ook niet kunnen zwaaien naar Demi. Die stond namelijk op St. Maarten vliegveld in hetzelfde vliegtuig als waar Nicole in zou gaan. :(

In plaats daarvan hadden we een gezellige zondag op Great Bay bij Holland House. Hier was namelijk een festival 'Tug of War' de vertaling hiervan is Touwtrekken. Hier deden een aantal bedrijven aan mee, zoals Holland House (Yvet was toeschouwer van mensen die ze nog nooit had gezien op werk), Windward Roads (Sebas en Antal stonden zoals altijd te kijken naar hoe de negers het werk doen) en de Marechaussee (waarvan je normaal gesproken grote jongens verwacht leken dit in vergelijking met de rest van de touwtrekkers scharminkels). Vorig jaar was Windward Roads kampioen en het leek erop dat dat dit jaar weer zou gebeuren, helaas in de halve finale won Holland House van Windward Roads. En heeft Holland House in de finale van nog een ander team gewonnen. Holland House had dus een feestje! Maar had gewonnen met mensen die niet eens bij Holland House werken.

Op woensdag 19 oktober was de Grand Opening van Bliss. Hier waren al zoveel verhalen over verteld dat het leuk was en echt geweldig. Dat we er natuurlijk wel heen moesten. Het was meteen ook Ladies Night en als we voor 12 uur binnen waren was de entree voor ladies ook nog eens gratis, de drankjes (champagne en martini) waren de hele avond gratis. Wij dachten om slim te zijn wanneer het om 11 uur opende om er dan al te zijn, dus om half 11 reden wij van huis weg. Kwamen we daar aan om 11 uur aan stond er al een rij van hier tot tokyo, een klein beetje voorgedrongen door bij de rest te gaan staan die er wel al eerder waren. En gelukkig waren we er voor 12 uur binnen. Meteen een champagne gehaald en lekker gedanst. De volgende champagne die ik wilde halen heeft mij bijna 20 minuten geduurt, dit omdat het heel slecht geregeld was. De glazen waren op achter de bar, er stond 1 slome neger achter die het allemaal niks uitmaakte dat er een hele lange rij voor zijn bar stond. Gelukkig had ik mijn glaasjes van de vorige champagne nog en schonk die de glazen bij mij in. Andere hebben 3 kwartier gewacht op een glas champagne. Ook viel de stroom nog een paar keer uit en was er een hele vieze man op rolschaatschen als show aan het dansen. Al met al een goedkope avond maar niet echt zoals ik had verwacht. Helaas!

Op vrijdag hebben wij het eerste kerstdecor al geplaatst. Ook al is het pas 21 october, de kerstdecoratie gaat al weer naar boven. We beginnen met de RBTT banken over het gehele Nederlandse deel. Dit zijn er in totaal 5. Daarna gaan we vast wel verder met een andere bank en de hotels.

Ook was het deze vrijdag weer tijd voor een Poolparty. Dit keer was het thema Pirates of the Caribbean. Tom, Dominique en ik hadden al de decoratie van ons stagebedrijf kunnen lenen. En hadden het dus heel leuk aangekleed met allemaal piratenvlaggen, doodskoppen, balonnen en nog veel meer. Zelf waren we natuurlijk ook verkleed als piraat. En als je niet verkleed kwam dan moest je van de duikplank aflopen. Helaas deed niemand dit ook echt. En hebben we ook geen echte duikplank (het is een waterval vanaf het dakterras). Het was weer een geslaagd feestje en hebben de zon weer zien opkomen. Tijd om te gaan slapen.

De volgende ochtend: iedereen brak uit ze bed om op te ruimen. Alle versieringen weer naar beneden halen. Ik heb het hele zwembad met een duikbril opgevist. En dan kom je toch echt dingen tegen waarvan je echt denkt wat doet dat op de bodem van het zwembad. Zoals dit keer. Veel slippers, mijn kleren en handdoek die erin waren gegooid (ze lagen op de rand van het zwembad), heel veel bierflesjes en heel veel stukjes karton waarvan iemand een boot had gemaakt. Al met al denk ik dat ik wel een stuk of 100 keer naar beneden ben gedoken voordat alles eruit was.

Die avond lekker vroeg naar bed gegaan want voor zondag stond er iets heel leuks op de planning. Een aantal gingen er naar Saba om te hiken, een paar gingen naar Pinel een onbewoond eiland van St. Maarten en een paar anderen (waaronder ik) gingen naar Anguilla. Een Brits eiland wat een prachtig strand heeft en in de top tien van mooiste stranden van de wereld staat.

We gingen met de ferry van Marigot naar Anguilla toe, heerlijk even uitgewaaid en nog gekeken of we dolfijntjes zagen zwemmen, maar helaas. Antal heeft wel een schildpad gezien, maar die zegt altijd dat die honderden visjes zag terwijl er dan maar 10 zwommen. Dus dat geloofde we niet helemaal. Aangekomen op Anguilla heb ik mijn tweede stempel in mijn paspoort verzameld :D En een taxi geregeld die ons de gehele dag een rondje over het eiland zou rijden en ons naar Shoal Bay zou brengen. Anguilla is een heel lang en smal eiland met iets van 13.000 inwoners ong. Er was niemand te zien, leek wel uitgestorven. Het was wel een mooi eiland om te zien. Aangekomen op Shoal Bay gingen we een stukje opzoeken om lekker op het strand te liggen. Helaas waren en telkens een paar wolken boven ons op de plek waar we lagen, maar als we naar rechts keken zagen we iedere keer zon. Hup spullen oppakken en verhuizen. Heerlijk de hele dag op het strand gelegen, gesnorkeld. Wow daar liep je een meter de zee in en meteen allemaal koraal en echt honderden vissen. Dit keer had Antal wel gelijk er zwom namelijk een hele schol voor ons langs, dus we stonden zelfs onderwater even in de file om door te kunnen zwemmen. Soms had je ook echt stukken koraal waar je echt plat over heen moest zwemmen, zo hoog kwam het. En het water was echt heel blauw, het strand witter dan wit en palmbomen op het strand. Wat wil je nog meer? Om 5 uur werden we weer opgehaald door de taxi en afgezet op de Ferry om naar huis te gaan. Lekker weer bij Snackcorner Mo's gegeten en even Studiosport gekeken op BVN. Dit is hier ook om 7 uur op zondagavond. :D

Op Maandag 24 oktober had ik een trouwerij bij het Westin op het strand. Hetzelfde strand als de vorige officiele trouwerij. Dit keer hadden ze een tropisch thema en hadden ze dus ook een boog met palmbladeren. De foto's staan hiervan nog niet op Facebook, maar als ze erop komen dan staan ze bij Sint Maarten Marry Me. Dit is de facebookpagina van mijn stage en die mag ik iedere keer update. Ik moet alleen nog even wachten met de foto's erop zetten. Ze hebben nog geen akkoord gegeven dat de foto's erop mogen. Helaas begon het op het einde van de trouwerij ook weer te regenen en hebben we weer snel alles ingepakt en terug naar kantoor. Terug bij kantoor was ik best moe van de trouwerij en hoefde ik dus niet mee om het kerstdecor op te bouwen. Daardoor heb ik wel weer gemist hoe er een man is neergeschoten in zijn been op de parkeerplaats van onze stage. De man had ruzie over een rekening die nog niet betaald was. En ja dan wordt je hier dus meteen neergeschoten. De afgelopen jaren is het hier telkens erger geworden met moorden. Gelukkig zijn dit alleen moorden die met afrekeningen te maken hebben.

De rest van de week hebben we iedere dag weer een bank opgebouwd met kerstdecor. Zijn we weer naar La Bamba geweest, heb ik weer de Merenque gedanst, dit keer met Tom. :D Op woensdag heb ik met Yvet High School Musical 3 gekeken :d Nu hebben we ze alle drie gekeken. Dus nu moeten we naar andere films. Suggesties?

Morgen moeten we vroeg opstaan. Dit omdat we de laatste kerstdecor niet vandaag konden doen, maar morgenochtend moeten doen. Dus morgen ochten om 07.30 beginnen, omdat we aan de andere kant van het eiland moeten zijn en dan in de file staan meoten we daarom om 06.30 al weg. Vroeg opstaan dus. Echt geen zin in.. Was net zo gewend aan van 11 tot 7 werken. Ik verheug me wel morgen weer op om met Bo te knufflen. En natuurlijk de snack :D

Verder zet ik morgen de foto's op Facebook en ik zal er hier ook een aantal op zetten. Sorry dat dit er nog niet opstaat, had er niet bij nagedacht dat er ook mensen mijn blog zouden lezen en geen facebook hadden.

Ohja het wordt hier ook wel herfst. De wind gaat harder waaien en als ik 's avonds in het zwembad spring is het gewoon koud als ik eruit kom. Dan moet ik gewoon met een handdoek om me heen zitten. Hoe is het bij jullie? :P

  • 28 Oktober 2011 - 12:31

    Nettie:

    kijk uit naar je foto.s, wat heb jij het naar je zin zeg!!!!!
    straks wil je niet meer terug
    dikke XXXXX van ons

  • 03 November 2011 - 16:20

    Demi:

    Wauw Lonn, echt super gave foto's! Wat een paradijs!
    Inderdaad echt super jammer dat we niet even konden zwaaien, maar ach ik we waren toch dichterbij dan ooit :)! Ben weer benieuwt naar je volgende verslag! xxx

  • 14 November 2011 - 10:19

    Marcella:

    Hey lonneke
    Alweer 2 maanden weg, wat vliegt de tijd, vooral als je het naar je zin heb.
    leuk, verrassend en leerzaam reisverslag, en je geniet ook nog? mis je nederland soms niet een klein beetje, geniet ervan blijf foto's sturen. tot gauw, veel liefs van ons allemaal xxx marcella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Lonneke

Actief sinds 27 Juli 2011
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 24230

Voorgaande reizen:

11 September 2013 - 21 Juli 2014

Zuid Afrika

23 November 2012 - 21 Januari 2013

Tenerife

06 September 2011 - 26 Januari 2012

Sint Maarten

Landen bezocht: