Lange tijd geleden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lonneke Maarsen - WaarBenJij.nu Lange tijd geleden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lonneke Maarsen - WaarBenJij.nu

Lange tijd geleden

Door: LonnekeMaarsen

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

17 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

Aangezien het al weer een maand geleden is dat ik een verhaaltje heb geschreven moet het er toch nog maar een keertje van komen.

In de afgelopen maand heb ik namelijk veel gedaan. en daardoor ben ik ook al weer een paar dingen vergeten, maar ik kan het natuurlijk wel opsommen.

Met me werk ben ik voor een site inspection 'iets bezoeken' naar een penthouse geweest in 'the Cliff' op de 11e verdieping een penthouse voor een trouwerij. Paar dingen opgemeten en natuurlijk foto's gemaakt. Mann wat een geweldig uitzicht! Ik heb een paar foto's gemaakt met me mobiel, heb geen kabel bij me dus die komen pas op internet wanneer ik weer in Nederland ben.

In de weekenden en soms doordeweeks zijn we natuurlijk met een leuk groepje nog vaak genoeg naar de Bliss, de Tantra, La Bamba en natuurlijk Soggy Dollar Bar geweest. En een nieuwe daarin is de Karaoke bar, die ik ontdekt heb door de Barbo's en ik ze daar heel dankbaar voor ben. Gezellig samen met 4 Brabo's, Yvet & Grietsje ongeveer de eerste avond 8 flessen roze op heb. De rest van de avond weet alleen Sebas nog, en Marieke, want zij waren de BOB.

En aangezien ik bijna iedere maand wel een ander eiland bezoek dan St. Maarten was het deze maand weer tijd voor een nieuw eilandje. Samen met Sebas ging ik naar een eilandje wat Oosterlijk van St. Maarten ligt. Genaamd: 'St. Barths, a.k.a. Saint Barthelemy.. Ze noemen zichzelf het St. Tropez van de Caribbean. Dit komt omdat hier net zoals St. Maarten veel yachten liggen, niet meer maar wel veel. En dat je hier nog wat duurdere winkels hebt, zoals Louie Vuilton, PRADA, GUCCI en noem ze maar op. Verder was het eiland maar 21km² en geen idee hoeveel inwoners. De strandjes waren weer leuk om te bezoeken, maar wat ik nooit meer zal vergeten was de heen en terugreis met de boot. Dit was namelijk op een winderige dag en de golven waren 4 meter hoog, volgens het weerbericht. we vertokken vanuit Marigot, omdat de boot al niet wilde vertrekken uit Oyster Pond, hier kon de boot met al die golven niet aanleggen. Hierdoor duurde de reis 1,5 i.p.v. 3 kwartier. we zaten heel chill en vonden het aan het begin nog wel leuk zo op en neer, maar uiteindelijk voelde me buikje zich niet zo lekker. Op het moment dat er iemand achter me ging kotsen dacht ik nog haha, dat gaat mij niet gebeuren, maar toen ik die stank rook dacht ik oh oh, ik snel een ander plekje gezocht, voorin de boot. Hier ging de boot nog harder op en neer, maar ik kon goed de horizon zien en ging alles prima. Niet gekotst, wel ziek zwak en misselijk.. De hele dag niet echt lekker geweest, wel goed maar toch blijf je het voelen. en op het moment dat je dan terug gaat en die boot weer instapt denk je oh oh.. daar gaan we weer. Ik was alleen voordat ze de zee opvoeren al vertrokken naar dromenland en heb de terugreis niks gemerkt. Heerlijk!

Op de 23e ging Sebas helaas net voor kerst naar huis. En hadden wij in de avond de verjaardag van Siem in het Naked Boys Apartment op het strand. Die dag erna wilde we naar Karakter om daar een sneeuwpop te maken, een een kerstfoto, maar het weer zat niet mee. Lekker naar huis gegaan.

Eerste Kerstdag hebben we eerst lekker op het strand bij Guana Bay gelegen, foto's gemaakt en daarna de avond. Die hebben we hier met het Rama gevierd. Iedereen had lootjes getrokken met een gang erop wat hij/zij moest maken. Ik zat samen met Grietsje in een team voor het warme voorgerecht, na een paar keer nagedacht te hebben kwam Grietsje met het idee om Ragout Pasteitjes te maken. Dit begrip kennen ze hier niet zoals in Nederland en moesten we wat inproviseren. De pasteitjes hadden we gevonden, maar de ragout hebben we van champignon roomsaus, champignons en hamblokjes gemaakt. Het was om te smullen, net zoals de 6 andere gangen!
Tweede kerstdag zijn wel lekker naar Baie Rouge geweest en hebben we onze gewilde Sneeuwpop gemaakt, volledig gemaakt van Zand, dus eigenlijk een Zandpop. Onddanks dat er niemand echt een kerstgevoel had, was het een hele leuke kerst1

Ondertussen heb ik ook nog een paar trouwerijen gehad, waarvan 1 op 30 December. Dit was een Joodse bruiloft bij Royal Palm Beach Resort. Het feestje was een beetje in het water gelopen en omgewaaid, maar dat liet de Joodse mensen niet stoppen. De dansvloer werd drooggemaakt en de kaarsen hoefde niet aan, het bruidspaar ging op de stoelen de lucht in! Deze mensen weten hoe ze een feestje moeten bouwen.

Waarschuwing! Mensen met een goed inlevingsvermogen en niet tegen bloed, prikken of ziekenhuis dingen kunnen, kunnen dit stukje maar beter overslaan.

Op de laatste dag van het jaar, moest ik helaas vroeg beginnen met werken, om decoratie voor de parties op te hangen. Hier kwam alleen een ziekenhuisbezoek voor in de plaats. We begonnen met werk om 7 uur en ong. om kwart voor 8 tilde ik een paaltje op, zwong het naar voren om het ook weer naar achter te laten zwingen. Ik had het paaltje niet hoog genoeg op getild en het paaltje nam me grote teennagel mee. Iewwwll!! ja en PIJN dat het doet! Ik een beetje erop drukken alsof het nog wel goed zou komen en niet naar het ziekenhuis zou moeten, maar op dat moment stroomde het bloed onder me nagel vandaan. Infecteren die handel zij de planner, dus die gooide dat anti infectie middel geval erover heen. Aww, prikken! Ik moest naar de dokter van haar. Tom mijn collega, huisgenoot en autogenoot heeft me naar het ziekenhuis gebracht. De aardige man heeft eerst me teen bekeken en kwam erachter dat de nagel eraf moest worden getrokken. De rechter en de onderkant was namelijk los, maar de linkerkant nog niet. Hij heeft er nog meer anti infectie middel over heengegooit en daarna kwam de dokter. De dokter bekeek de teen, ging een stukje trekken aan me teennagel in de hoop dat hij er af zou komen. Dit deed best veel pijn en heeft me teen daardoor verdoofd om de teennagel er helemaal af te trekken.. Het werd verbonden en ik moest dat verband 2x op een dag omwisselen. Gelukkig heb ik hier een coassistent chirugie in het huis wonen die dat gelukkig wel voor me wilde doen, want die teennagel eraf is geen prettig gezicht, voor iemand die daar niet tegen kan.. Uiteindelijk is de wond na een weekje ongeveer dicht en kan ik er alles weer mee.

Het stukje van me teen is hierbij afgelopen, dus vanaf hier kunnen de mensen weer lezen, als je er niet tegen kon.

Oud en Nieuw, werd in Philipsburg gevierd in het Naked Boys apartment. Zij hebben een groot apartement en balkon, waar we het vuurwerk goed konden zien. Het feestje was geslaagd!

Op 1 januari kwamen mijn ouders naar St. Maarten. Het opstaan was zwaar, maar wanneer ze er waren was het erg leuk om ze weer, in het echt, te zien. Nadat we eindelijk hun apartement hadden gevonden, hebben ze een nieuwjaarsduik gemaakt. Ik kon helaas de zee nog niet in vanwegen me teen.

2 januari, mijn 20e verjaardag, kreeg ik een aantal verjaardagskaarten en een kadootje van Def, die heel handig van pas kwam, aangezien ik niet de zee in kon en op een bedje op het strand lag. Ik heb me verjaardag bij Mullet Bay gevierd, wat ik een van de mooiste strandjes vind van het eiland. In de avond zijn we uit eten gewesst bij Chesterfields, een leuk restaurantje in de haven.

Helaas moest ik van de 3e tot de 6e nog stage lopen, en heb ik niet veel met me ouders gedaan, behalve naar La Bamba, uit eten en bij hun gegeten.

De 6e was mijn laatste stagedag, wat erg gezellig was, maar omdat ik nog niet echt officieel klaar was met me stage, geen afscheidsfeestje.
Ik had namelijk tot de 13e de tijd om mijn verslag te schrijven en aangezien ik nog niet helemaal klaar was, uhh wat zeg je, ik was op de 6e nog niet klaar met me enquête, en moest nog beginnen aan me promotie plan. Dit heb ik daardoor op de ochtenden gedaan waarin ik vrij was, en in de middag met me ouders st. Maarten bekeken, de avonden weer wat aan school doen. Hoeveel Iris ook in de stress zat, had ik dit niet, kwam gewoon door het Caribbische cultuurtje Manana Manana (vertaling: morgen morgen). Had ik geen stress en is alles goed gekomen. BAM vrijdag de 13e klaar met me stage! VAKANTIE!

Met me ouders heb ik een aantal nieuwe dingen bezicht en waar ik al geweest was. Eerst de dingen die ik al had gedaan:
- Friars Bay
- Mullet Bay
- Maho Beach om vliegtuigen te kijken
- Anse Marcel
- Karakter
- Orient Bay
- Westin
- Marigot
- Baie Rouge
- Pinel
- Pelican Bay
- Great Bay
- Anguilla
- Philipsburg om te shoppen
- Mo's Snackcorner
- Pic Paradis
- Port Cupecoy
- Uit eten bij Pineaple Pete
- Uit eten bij Hardrock Cafe

De nieuwe dingen die ik heb gedaan met me ouders:
- Cupecoy
- Baie Lucas
- Grand-Case Beach
- Naar kleine rots eilandjes gelopen door het water genaamd 'Baie de l'Embouchure'.
- Hiken naar de Waterpools bij Geneve Bay
- Fort Louis bekijken in Marigot
- Uit eten bij Chesterfields
- Uit eten bij Holland House
- Uit eten bij Greenhouse - Simspon Bay

Dit was mijn afelopen maand. De laatste 9 dagen zijn ingegaan. Waarvan ik nog naar Saba en Curacao ga, de vlindertuin wil bezoeken, en nog de strandjes die ik nog niet heb gezien wil bezoeken. Mijn teller van strandjes staat momenteel op: 26 strandjes, nog 11 te gaan. Zoals jullie kunnen zien kunnen jullie nog wel een laatste verhaaltje verwachten.

Xx zie jullie allemaal snel weer!







  • 18 Januari 2012 - 06:08

    Jolien:

    He Sis, ik droom net dat je opeens met papa en mama mee terug komt.. maar dit verhaaltje blijft toch hetzelfde hahaha tot volgende week! en succes met die 11 eilandjes nog, gaat je lukken!
    X Jo

  • 18 Januari 2012 - 08:39

    Barbara Schulte:

    Leuk verslag, Lonneke! Zoveel strandjes als jij hebt gezien halen we niet. We hebben er 8 gezien, maar we hebben het heel leuk gehad!

  • 18 Januari 2012 - 11:52

    Nettie:

    je hebt het wel ontzettend naar je zin daar he',nu nog een heele fijne vakantie.xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Lonneke

Actief sinds 27 Juli 2011
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 24231

Voorgaande reizen:

11 September 2013 - 21 Juli 2014

Zuid Afrika

23 November 2012 - 21 Januari 2013

Tenerife

06 September 2011 - 26 Januari 2012

Sint Maarten

Landen bezocht: