Weekend Curacao en Aruba - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lonneke Maarsen - WaarBenJij.nu Weekend Curacao en Aruba - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lonneke Maarsen - WaarBenJij.nu

Weekend Curacao en Aruba

Door: LonnekeMaarsen

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

28 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Een week geleden had ik een rustig weekje. Op donderdag 17 November was Antal hier jarig en dat hebben we gezellig gevierd met een groot groepje. Hij had van het Rama hotel een appeltaart, zwembroek, nummerbord en een luchtje gehad. Goed uitgekozen, al zeg ik zelf. ;) Vooral de zwembroek, die een paar maten te klein was en dus later geruild moest worden.

Zaterdag 19 november kregen wij een bezoekje van DJ Jean in Tantra, dit was een hele rustige avond voor Tantra, maar een leuke avond voor alle Nederlanders. Helaas draaide hij geen 'Ready for the Launch! Maar alsnog erg leuk!

Verder was het weer een weekendje van het werken met 1 trouwerij bij La Samanna en een evenement afbreken bij Sonesta Great Bay. In dit weekend was de Crystal Pineaplle Award geweest. Dit zijn Awards voor werknemers over het eiland. Ook was er nog een trouwerij bij Divi Litlle Bay. Allebei waren ze erg mooi.

Op donderdagmiddag 24 November vloog ik samen met Sebastiaan naar Curacao voor ons weekendje weg. :D In de avond kwamen we daar aan en zijn we eerst lekker ons gaan opfrissen bij het hotel, daarna een rondje gelopen: over de pontjesbrug, langs het waterfront en aan het water bij de pontjesbrug lekker gegeten. De volgende dag was het helaas erg regenachtig en hebben we een auto gehuurd om rond het eiland te rijden. We zijn de westkant op gereden, waar wij naar Boka Tabla wilde, dit zijn mooie rotsen waar er ook een paar grotten zijn. Helaas ben ik ook niet zo'n held in kaartlezen en hadden we de afslag gemist. Dit hadden we pas door toen we al bij het Westpunt waren. Omdat het niet heel mooi weer was, oftewel regende, was het uitzicht niet denderend maar het zag er wel mooi uit. Na een paar foto's gemaakt te hebben zijn we weer verder gereden langs de westkust. Waar we nog een keer een afslag hadden gemist en daardoor een mooi landhuis, Sta. Martha hadden gemist. Wel zijn we langs een waterpoel gereden waar er Flamingo's stonden. Even gespot natuurlijk. Toen kwamen we alweer in de buurt van Willemstad en zijn we doorgereden naar Seaquarium, waar de kaartverkoop helaas al dicht was. Dan maar naar Mambo beach even wat gedronken en gezeten op het strand. Daarna een stukje richting de haven gelopen waar we opeens een zeehond rondjes zagen zwemmen, soms op ze kop, langs het net. Een zeeleeuw die erg dik was en op een soort bed ging liggen. Een schildpad die ons kwam begroeten en een ander die wilde ontsnappen door het net. En uiteindelijk in de verte dolfijnen zien springen. Deze behoorde allemaal tot het Seaquarium en dit was dan ook een soort van achtertuin waar ze verbleven en waar wij niet helemaal welkom waren. Hierna lekker bij het hotel ons weer opgefrist om weer lekker uit eten te gaan, dit keer bij het Waterfront bij Scampi's op aanraden van Maila. Helaas heb ik ze niet gezien, aangezien zij het druk hadden met Stage.

Op zaterdagochtend moesten wij vroeg vliegen om naar Aruba te gaan. Hier kwam Timo ons ophalen van het vliegveld en zijn we naar het hotel gereden, Perle d'Or. Dit was net zo'n studentenappartementencomplex als hier, alleen dan groter, wat netter qua verf en tegels. En hier had je ook een bar en restaurant, wat wij niet hebben. Hier zaten ongeveer 35 Nederlandse stagiaires en wij kwamen in het goede weekend. Met een partyboot en een poolparty. Nice.
Maar eerst zouden we naar Natural Park gaan, wij wisten niet wat het was maar toch meegegaan. Verder dan te Texaco kwamen we niet want de auto (Jimmy) waar we inzaten kreeg een ongelukje. De auto voor ons bedacht plotseling dat hij achteruit wilde, die botste tegen de voorkant aan waardoor de bumper een scheur kreeg. De auto voor ons, wat een grote 4x4 truck was, had niks. Politie erbij, schade opgemeten en terug naar het hotel. Natural park zat er voor ons niet meer in. Hierdoor kregen wij een privé tour van Timo de tourguide over het Noorden van het eiland. We zijn bij Alto Vista Chapel, California Lighthouse, Arashi Beach en de hotelstrip geweest. Hij heeft ons het hotel van Natalie laten zien en het Casino waar zij Joran heeft ontmoet. Als we meer tijd hadden kon Timo ons ook nog de route laten zien waar ze allemaal gelopen hadden. HELAAS hebben we dit niet kunnen zien. Verder is het verschil tussen Aruba en St. Maarten niet heel groot, behalve dat Aruba nog meer Amerikaanser is dan St. Maarten en veel meer Toerisme. Hierna had tourguide Timo een Sunset Cruise voor Sebas en Mij geregeld via zijn werk bij De Palm Tours. Dit was op een catamaran langs de west/noordkust waar we in de middag ook langs waren gereden. In de avond kwam Timo ons weer ophalen om naar de volgende boottocht te gaan. Dit was de partyboot/catamaran met de grote groep stagiaires. Dit was erg gezellig. Na de partyboot zijn we naar bed gegaan, waar iedereen verder ging stappen. Ik was namelijk best kapot die open bar op de boten had mij kapot gemaakt. Zodat ik de volgende ochtend weer fris en fruitig op kon staan. Nadat we rustig wakker waren geworden zijn we een Jeep gaan huren, dit omdat we nu zelf over het hele eiland heen konden crossen. De tour begon door Oranje in Noord waar we door Oranjestad naar het zuiden reden. Waar onze eerst stop De Palm Island was. Aan de zuidkust liggen er veel kleine eilandjes in de zee waar op 1 daarvan een heel pretpark ofzo is gevestigd. Hier hebben wij even van het uitzicht genoten en zijn we verder gereden naar het zuiden richting Baby Beach, dit is een bekend strand van het eiland waar je ook mooi kan snorkelen. Eerst nog even een mooi uitkijk punt het oosterlijkste puntje 'Colorado Point' meegepikt. Even geluncht op Baby Beach en pootje gebaden, maar het begon te mieseren en dus gingen we snel met de auto ervandoor. Via de oost/noordkant naar het noorden rijden langs Bacherlor's beach en Boca Grandi het Arikok Natural Park in bij Ingang Vader Piet. In dit park zijn we bij 2 grotten: Quadirikiri Cave en Fontein Cave geweest, de duinen bekeken via de Northern Loop langs heel veel natuur en wat geiten en ezels gereden en als laatste naar Conchi Natural Pool gereden, via een lastige weg met veel kuilen, bulten en losse en vaste roststukken en steentjes. Conchi Natural Pool is een stukje zee met een paar rotsen wat in een rondje vormd en een zwembad creert en waar er water in komt doordat de golven op de rotsen klatsen. Dit was het laatste voor ons van Natural Park. Hierna waren we naar de Natural Bridge gereden wat sinds ong 3 jaar nu de ruines van de Natural Bridge zijn. Langs Bushiribana Gold Smelter Ruines was eigenlijk een paar oude stenen waren alsof er een kasteeltje had gestaan. Verder naar Casibar Rock, een aantal rosten op elkaar wat een mooi uitkijkpunt is. De hooiberg gezien en verder die dag hebben we even gezwommen bij Palm Beach, waar alle grote hotels staan.

Toen we bij het hotel aankwamen was de poolparty / 6kamp nog druk bezig en zijn we dus even op de kamer gaan liggen, de BBQ was toch nog niet begonnen. Later ben ik even naar beneden gegaan en bijgekletst met Timo. Zijn belevingen van die dag gehoord en de samenvatting van de spelletjes. Kruiwagenlopen, muntjes opduiken, elkaar van een balk afduwen het zwembad in, emmer bier opdrinken, volleybal etc. klinkt leuk om ook bij ons te doen. Later was de BBQ in een buffet veranderd, wat een lekker bord nasi met sate opleverde. Heerlijk en na een drukke dag was ik alweer kapot en zijn we lekker vroeg naar bed gegaan. De volgende dag moesten we helaas alweer om 6 uur op het vliegveld staan om terug te vliegen naar St. Maarten. Toen we weer aankwamen in St. Maarten hoorde we dat we een regenachtig weekend hadden gemist en een aardbeving gisternacht, veel hebben hier alleen niets van gevoeld en zijn hier gewoon doorheengeslapen. Nu zit ik weer lekker in me huisje te chillen. En ga ik straks even chillen in het zwembad, want het weer is hier aardig opgeklaard.

Volgend weekend is het alweer Sinterklaas. En wou dat hij hier ook zo'n spectaculaire intocht had als in Rijsenhout. :D

Kusjes!!

De foto's komen erop, langzaam op ze Caribische tempo.

• 28 November 2011 - 18:51

Jolien:

Super verhaal Lon!
    Maar wordt tijd dat de laatste weken omvliegen kunnen we weer ruzie maken!!

• 28 November 2011 - 21:48

Margo:

Wat een avonturen allemaal Lon! Dat wordt straks afkicken als je weer terug bent :-) Geniet er nog maar lekker van!
    groetjes