Na twee weken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lonneke Maarsen - WaarBenJij.nu Na twee weken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lonneke Maarsen - WaarBenJij.nu

Na twee weken

Door: LonnekeMaarsen

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

21 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Aangezien ik al weer een tijdje niks heb geschreven en wel al best veel weer heb meegemaakt komt er hier even een verhaaltje. :D

Vorige week zondag was de storm Maria een beetje nog aan het na stormen :P Het was echt klote weer. Dus zijn we met een paar mensen naar de film geweest. Crazy, Stupid, Love.. Het is echt een aanrader voor de mensen die hem nog niet hebben gezien. Maar die bios is hier zo koud! Ik zat er met een lange broek en blazer en ik zat te rillen. Daarna wilde ze gaan waterpijpen, maar die was dicht dus zijn we nog even wezen lunchen bij ESPN (waar we normaal gesproken altijd poolen).

Mijn eerste stageweek begon meteen lekker druk. Ik kwam maandag op kantoor. Iedereen was een beetje druk aan het werk voor de aankomende week en ik zat daar nog chill een beetje mezelf te installeren. Een beetje begonnen aan mijn projectplan, aangezien de Wedding divisie nog niks voor mij te doen had en ik mijn projectplan nog moest maken. Dit had namelijk eigenlijk al moeten ingeleverd zijn voordat ik vertrok. Ik had dat nog niet gemaakt, omdat ik nog niet veel wist van het bedrijf en had ook nog niet de rest van de opdrachten gelezen voor andere vakken gelezen, zodat ik de planning ook nog niet kon maken. Verder kwam ik er daar meteen achter dat ik me niet kon inloggen op mijn schoolwebsite, dus heb ik meteen ee mailtje gestuurd. En blijkbaar was ik geblokkeerd, maar alles is weer goed, dankzij Papa. :D Nadat ik ongeveer 3 keer had gevraagd of ik wat voor Dannika en Marrisia (werkenemers van wedding divisie) kon doen ben ik maar een beetje gaan facebooken, ik had namelijk geen zin meer in school. En even later kwam Amina (mijn stagebegeleidster) vragen of ik wat te doen had, dus ik zo uhh nee niet echt. En of die meiden me nodig hadden de week, dus hun nee ook niet.. En ik werd meteen meegenomen naar de meeting voor de week. Werd meteen bij de planning geschreven en daar begon me week. Een week lang evenementen opbouwen en afbreken. Voornamelijk voor de CTO (Caribbean Tourism Office) Die kwamen voor 4 dagen naar St. Maarten om te vergaderen ofzo. :P

In de middag gingen we dan ook meteen naar het hotel Le Domaine (Franse kant)om een meetingroom in te richten met stoelen, tafels en draperingen om het aan te kleden. Dit was een van de makkelijkste set ups. De dag daarna had ik een normale kantoor dag en niks opgezet, dus ben ik verder gegaan met mijn schoolwerk. Woensdag daarentegen was het een lange dag. Eerst moest ik naar Villa Robert David om daar voor die avond een Set up te doen met draperingen, staantafels, loungebanken, kaarsjes, bloemen noem het maar op. En het uitzicht was echt geweldig. Het was op het franse gedeelte vlak bij Le Domaine op de heuvel was een villa en op het terras zou het feest zijn. Wanneer we bijna klaar waren kreeg ik de fotocamera in mijn handen gedrukt en mocht ik de foto's maken.. dat is echt heel leuk.. En blijkbaar (volgens mijn collega's hier) kan ik het ook nog best goed.. En vinden ze de foto's allemaal heel mooi. Hier kan ik helaas nog niets van laten zien, omdat ik nog niet op de server op werk kan waar ze op staan. Maar als het zo ver is zet ik er een aantal op facebook.

Rond 4 uur waren wij daar klaar en konden we verder naar Marina Fort Louis in Marigot(Franse kant) om daar een ander feest van de CTO op te bouwen, er waren daar al wel mensen bezig geweest. Maar dit feest was voor 400 mensen die allemaal een stoel moesten hebben met 2 strikjes om de rugleuning. Die strikjes heb ik met veel andere die dag voor een groot deel gestrikt. En veel tenten met witte doeken gedrapeerd. Zoals ik al zei was het feest in de villa deze avond en om 10 uur moesten we die villa dus weer afbouwen. Wat gelukkig veel sneller ging dat het opbouwen.. Ik denk dat we rond half 12 klaar waren en om 12 uur thuis. Wat wel beter was, want de volgende dag (donderdag) moesten we om 7 uur in de ochtend bij het Warehous (opslag) zijn om weer bij Marina Fort Louis verder te gaan. Dat moest namelijk om 12 uur klaar zijn. (Caribische tijd zeggen ze dan hier). We moesten al die strikjes weer verder knopen. Wat een rotwerkje is dat.. Maargoed we moesten om 12 uur klaar zijn dus doorwerken. Het is uiteindelijk half 4 geworden ong. En hier mocht ik alweer de foto's maken. En een aantal foto's hiervan staan al online bij de Artemia Facebook. Dus als jullie niet kunnen wachten kijk daar maar even. Hierna konden we even naar huis om uit te rusten, want die avond mochten we het allemaal weer afbreken. Om 10 uur konden we weer verzamelen en begon het afbreken. Dit duurde tot ong half 1. En de volgende ochtend mochten we dan ook lekker pas om 10 uur op kantoor komen. Lekker kunnen uitslapen. Vrijdag moest ik mee naar de Villa Jardin de Bellevue waar zaterdag het sluitingsfeest van CTO zou worden gegeven. WAUW!! Hier heb ik wel foto's van gemaakt, maar staan ook nog niet op facebook. De villa stond op een berg met uitzicht over Cole Bay en Marigot en alles wat ertussen ligt. Het vliegveld bijvoorbeeld ook :D
Daarna zijn we naar Marigot gereden om te kijken hoe het daar met een set up ging en verder naar Le Domaine om daar weer af te breken. Het afbreken ging hier heel snel, alleen moesten we lang wachten totdat de truck van de villa was gekomen. En wanneer de truck hier eindelijk was konden ze niet door het hek, omdat er allemaal auto's voorstonden van gasten van het diner. Dat was even wachten. Maar uiteindelijk was de truck snel volgeladen en hup naar huis.

Vrijdagavond. PINK POOL PARTY! Het was toen in en Tom thuis kwamen van het werk al helemaal mooi versierd met ballonnen en slingers, alles was roze. :D En er kwamen telkens meer mensen binnendruppelen. Uiteindelijk hebben we ze niet geteld, maar denk ongeveer dat er 50 man was, waarvan er 95% nederlands was. Zoveel nieuwe mensen ontmoet. En het was echt een geslaagd feestje :D Dat gaan we vaker doen!

Die zaterdag was alleen best rot, want Tom en ik moesten gewoon nog een dagje knallen op het werk. 's ochtends om 9 uur opstaan om naar Villa Jardin de Bellevue te gaan om daar de villa op te bouwen. Dit was echt een groot project. Ze hadden een buitenlounge, binnen VIP gedeelte boven en binnen en op het laatste moment kwam er nog een tent voor op de parkeerplaats, omdat het de hele dag al aan het regenen was. Gelukkig maar, want die avond heeft het 3 keer keihard geregend. Ondertussen moest dit om 3 uur klaar zijn, maar waren om kwart voor 7 klaar. Net voordat het feest om 7 uur begon.. :D wat een timing. En hier mocht ik weer op het einde de foto's maken. :D Maar om 10 uur zou het feest weer afgelopen zijn, dus stonden we daar braaf om 10 uur weer. Helaas duurder het feest tot ong half 1, maar helaas wat een pech het vip balkon werd niet gebruikt, of in ieder geval kwam daar gewoon niemand omdat het beneden veel leuker was. Dus hebben wij daar even alles snel afgebouwd en konden we daar nog een gedeelte van het feest meekrijgen. Het was echt een geweldig feest. Helaas stonk ik echt een uur in de wind in mijn werkshirt, waardoor ik niet echt beneden kon gaan staan dansen op de dansvloer.

En dan ben je eindelijk klaar, lekker naar bed. en dan wordt je op zondag wakker en dan is het kut weer. de hele dag weer regen gehad. Dus zijn we lekker gaan lunchen in het Westin. Waar we echt kut service hadden en de drankjes daardoor gratis kregen. :D Lekker vroeg naar bed gegaan.

Maandag begon mijn eerste stage week bij Marry Me. Wat alweer heel rustig was en weer verder aan mijn school ben gegaan. Aangezien mijn projectplan nog steeds niet af was, was dit wel een goeie. (dat is iets nieuwe van mij, door de brabander hier). In de avond zijn we uitgeweest in Le Shore. dat is een franse club. En het was erg gezellig. :D Op dinsdag weer lekker rustig op kantoor gezeten.. Verder met school.. want er is nog steeds niks te doen voor me.. En daardoor was het mogelijk om op dinsdagavond weer uit te gaan, dit keer weer naar La Bamba.. En dit keer heb ik wel lekker gedanst :D (Met een neger). Woensdag was weer een lekker rustig dagje op kantoor. En nu ga ik lekker een filmpje kijken.. Weet nog niet welke..

Ohja en dit weekend wordt het weer kut weer, want Storm Ophelia komt zondag over. Whoehoee.. Not..

xx



  • 22 September 2011 - 07:12

    Piet:

    Lijkt nederland wel, Het weer

  • 22 September 2011 - 14:43

    Nettie:

    wat maak je veel mee!!!
    hier is het nu lekker weer, lekker puh! het regent hier niet,bij jou is het als het regent natuurlijk wel veel warmer,
    dat hebben wij weer niet, zoals je mischien nog wel weet.
    nog veel plezier en ook nog iets leren.
    gr. nettie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Lonneke

Actief sinds 27 Juli 2011
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 24232

Voorgaande reizen:

11 September 2013 - 21 Juli 2014

Zuid Afrika

23 November 2012 - 21 Januari 2013

Tenerife

06 September 2011 - 26 Januari 2012

Sint Maarten

Landen bezocht: