Wat een heerlijk leven hebben wij toch! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lonneke Maarsen - WaarBenJij.nu Wat een heerlijk leven hebben wij toch! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lonneke Maarsen - WaarBenJij.nu

Wat een heerlijk leven hebben wij toch!

Door: LonnekeMaarsen

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

10 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Vorige week op stage heb ik het lekker rustig gehad en heb ik veel aan mijn stage opdrachten kunnen werken. Dat ging wel heel langzaam, want als je in de Caribbean zit heb je geen zin in school. Al met al ben ik zo'n twee weken bezig geweest met mijn onderzoeksplan op te stellen. Maar het is af, twee weken te laat. In Caribbische tijd is dit dus nog makkelijk binnen de deadline. Verder heb ik de leraren er ook nog niet over gehoord, dus zal wel goed komen :D

En zoals altijd is het natuurlijk doordeweeks in de avonden altijd gezellig, met iedereen lekker eten en gezellig napraten over de dag wat we allemaal hebben gedaan. Soms is het een beetje warm en gaan we afkoelen in het zwembad. Wat een heerlijk leven hebben wij toch!

De dinsdagavond die al vast staat om naar La Bamba te gaan :D En ik ga hier echt nog wel een paar lesjes nemen, want de salsa stapjes zijn toch wel ver in mijn achterhoofd beland. (in de tweede, vijfde van middelbare school gehad).

De woensdagavond daarna met een paar naar Tantra, ladies night, gratis champagne voor de dames. En bij terugkomst van de auto bleek de rechtervoorband lek te zijn. De enige man, Sebas, die ging (met mijn hulp) de band verwisselen. De schroeven los ging redelijk, maar de band eraf halen was moeilijk. Een local kwam ons helpen schopte tegen de band aan en de band was los. Ohh zo moet dat dus, de reserveband eromdoen. De krick eraf halen wegrijden en erachter komen dat de reserveband ook lek is. FIJN! De verhuurder opgebeld, ons op komen halen en thuis gebracht. IPV half 3 thuis te zijn iets later dan 4 uur. En de volgende dag om 9 uur naar werk en iedere keer bijna in slaap vallen. En de collega's vinden dat grappig om me te zien knikkebollen. haha.

De vrijdagavond gingen we naar Soggy Dollar. Hier was een dollar party, bier voor 1 dollar. Gelukkig ben ik een bierdrinker. Nee maar, het was erg gezellig en het was een leuke avond. Weer een paar nieuwe mensen ontmoet. Top! En toch een beetje nog vroeg naar bed, want zaterdagochtend stond er iets leuk op de planning.

We gingen namelijk zaterdagochtend om 11 uur van het Rama hotel vertrekken om met een groep van 8 mensen te gaan SURFEN!! Woehooee, vorige week was het niet gelukt omdat het dicht was op zondag. Dus besloten we meteen om dan op zaterdag te gaan. Helaas waren de golven niet erg hoog, omdat er geen storm aankwam. Dat was vorige week zondag heel anders. Al met al hebben we van half 1 tot 2 gesurft. Echt superleuk. Voor de surfers die dit lezen (Iris). Ik had een roze softtop en best wel groot, dus kon ik mijn evenwicht goed houden wanneer ik erop sprong (Nee ik sprong niet, heb nog steeds de kracht niet, gewoon eerst op de knietjes en daarna ophoog klimmen). Ben natuurlijk er wel meer afgevallen dan eropgestaan. Maar hierdoor heb ik toch wel 5 keer een hele golf kunnen mee surfen :D En niet alleen het witte, maar ook vanaf het bovenste.
Als ik er dan afviel dan werd je natuurlijk meegesleurd, dus ik weet nu hoe je (Iris) je hebt gevoelt tijdens de grote golf in Mimizan. Kreeg ook nog de leas/lies (hoe je dat dan ook schrijft) om (niet helemaal rond) me nek heen dus dat sneed lekker in me nek. En natuurlijk heb ik daarna weer allemaal schuurplekjes op mijn armen. Dit keer vielen me knieen wel mee, gelukkig. Dus 'Wat een heerlijk leven hebben wij toch!'.

In de avond gingen we naar Le Shore, want daar was een feesje met een DJ, er waren veel NL studenten en het was erg gezellig. Ook heb je daar een dansvloer met een zwembad. En ja er zijn hier een aantal mensen in wezen zwemmen, veel niet vrijwillig. Maar gelukkig niet van de NL groep. Ook werden we op de heenweg door de controlerende Franse politie (gendame) aan de kant gezet. Tom had gelukkig niks gedronken, maar ze gingen ook helemaal met zaklantaarns in de auto schijnen. Alsof ze iemand of iets zochten. We hadden niks, want we zijn zulke goede NL studenten. :D Feesten!

Zondag lekker met de brakke hoofdjes naar Mullet Bay geweest. Dit was een mooi strandje om te snorkelen. En de domino's pizza bezorgt hier ook op het strand :D Dat is een goeie.. 'Wat een heerlijk leven hebben wij toch!'

Helaas gaan de vakanties hier zo snel. (correctie: weekenden). Maar het voelt aan alsof het ieder weekend vakantie is. Ik kijk alweer uit naar volgend weekend!

De stageweek ging weer snel voorbij. Verder aan school, aantal dingen voor stage gedaan. Maar voornamelijk gewoon Facebook! Deze donderdag hadden we op stage een event. Dit was voor Caribbean Concierge Services, wat ook een deel van het bedrijf Artemia is. Net zoals Marry Me. Zij regelen voornamelijk excursies op het eiland.
Deze donderdag meerde Allure of the Seas aan in Philipsburg, dit is het grootste cruise ship van de wereld. Ik heb van horen en zeggen dat het iets meer dan 4.500 mensen aan boord kan hebben. Hiervan hadden we voor 1.100 mensen een stranddagje gepland op Waikiki Beach. Dit is een strand tent op Orient Bay en werd afgehuurd voor de groep. Die een soort bedrijfsuitje hadden met hele familie aanhang en dat doen ze al jaren, ieder jaar wat anders. In de ochtend moesten er allemaal handdoeken op de strandbedjes worden gelegd en daarna kwamen de gasten met bussen van het dock (de aanleghaven van cruiseschepe) naar Waikiki Beach). Hier moesten we de gasten een beetje de weg wijzen van de ingang naar het strand en de strandbedjes, want ja dat is zo moeilijk om te vinden, maar dat was wel chill. Aan het einde van de middag moest iedereen weer terug en moesten we de bussen vullen met mensen. Alles ging perfect, het was een prachtige dag. Tussen door hebben we even kunnen chillen en heb ik een strand jurkje gekocht. Koraal voor over mijn bikini heen. Zullen jullie vast nog wel een paar keer zien op foto's.

Vandaag zit ik hier precies een maand en moest dus de huur weer betalen. Balen. Maar in me eentje in een appartement werd me toch wel te duur, dus ben ik verhuisd naar een 4 persoons appartement. Alleen vandaag nog ben ik een huisgenoot van Nicole, vanaf morgen zitten we nog met ze 3e. Veena, Dominique en ik. :D Erg gezellig om met iemand te kunnen praten in huis en niet zo ver meer te hoeven lopen (geen trap meer op). Heb wel het kleinste kamertje, maar dat maakt niet uit, zit toch nooit in me kamer. En ik ben het wel gewend :D

In de avond was er een bandje in Tantra en ben ik daar met een groepje heen geweest. Het was één groot feest! Bijna alleen maar locals. En het was geweldig!! Follow the leader.. To the left, to the right.. Iedereen deed op de dansvloer mee! Ook kwam het liedje
Dance Kuduro (of hoe je dat ook schrijft) En weer voor Iris, ze kennen hier ook het dansje vanuit Argeles! GEWELDIG! Stond natuurlijk meteen mee te dansen, en veel mensen. Hoe ken je dat dansje? Aan het einde van de avond zagen wij onze Canadeze Cambodjaan Amarith op de dansvloer staand slapen en hebben wij hem maar even naar huis gebracht. Heerlijk weer pas half 4 thuis, volgende dag idd weer een beetje bijna in slaap vallen op stage.

Gelukkig is het iedere vrijdag Snackcorner Mo's dag.. En gaan we lekker met de mensen naar de snackbar. Broodje Kroket en Patatje Joppiesaus. En met mijn lieve vriendje BO knuffelen. Een rotweiler van 8 maanden :D Wat een beest is dat al zeg! En het is net zoals Duco, lekker sloom en knuffelerig en speels op zijn tijd. En kan ook niet tegen kietelen onder ze voet :D Haha, altijd even proberen. Vandaag (zondag) zei het baasje 'Ik weet dus wel een oppas adresje voor Bo als we op vakantie naar NL gaan' Ik: Natuurlijk, bij ons is die welkom in het Rama.. Als het voor januari is :D Helaas, dan gaan ze nog niet. :(

Vrijdagavond even een drankje wezen doen op het Boardwalk festival, eigenlijk gewoon in Holland House. Daar hadden ze cocktails vaan $6 en de tweede voor $1 :D 'Wat een heerlijk leven hebben wij toch!' Dit keer vroeg naar bed, want was kapot van de week.

Zaterdag gingen we weer vroeg op, want Grietsje, Yvet, Jonna en ik gingen op avontuur. Op een lijst van de 37 stranden had ik namelijk Lovers' Beach zien staan.

9 - Lovers' Beach

Nestled in the rocky coastline of "Pointe Arago", Lovers’ Beach is the smallest beach on Saint Martin, it was named that way because it can only accommodate two people at a time!
Hard to find but worth it!
Bron: http://www.stmartinisland.org/st-martin-st-maarten-activities/st-martin-st-maarten-beaches.html

En natuurlijk vinden wij het nog voor 11 uur, wanneer we om half 10 weggingen :D who run the world? GIRLS!

Het was echt prachtig. Foto's volgen morgen op stage :D Daarna zijn we naar Anse Marcel geweest, hier hebben ze lekker Smooties :D en heerlijke strandbedjes.

Je weet al welke zin er nu gaat komen: 'Wat een heerlijk leven hebben wij toch!' Misschien is dat wel de zin die deze weken het meeste is langsgekomen, of een afkorting daarvan 'Wat een leven!'.

In de avond hadden we een Beach party, omdat Frank jarig was. Erg leuk, met fakkels, muziek en gezellige mensen. Maar gewoon alweer vroeg naar bed gaan, want zondagochtend ging ik voor het eerst sinds lange tijd weer op een paard zitten. Oftewel Paardrijden. Bij het Seaside natural park, voor een uurtje een tochtje over bergpaadjes, met mooi uitzicht, zwemmen in de zee (of igg de paarden liepen nog gewoon) en ik heb zelf een stuk gegallopeerd. Al wilde mijn paardje de hele tijd niet zo snel, dit keer ging 'Princess' wel snel. Was echt supervet!!

Daarna lekker naar het strand, dit keer Friar's Beach. En nu voor de laatset keer in dit verhaaltje:

'WAT EEN HEERLIJK LEVEN HEBBEN WIJ HIER TOCH!

  • 10 Oktober 2011 - 06:25

    Margo:

    Nou Lon, volgens mij is het niet saai daar in St Maarten :-) Wat een geluk dat je nog 107 dagen mag blijven!

    groetjes
    Margo

  • 10 Oktober 2011 - 13:37

    Nettie:

    als jij steeds maar blijft zeggen 'WAT EEN HEERLIJK LEVEN HEBBEN WIJ HIER TOCH' dan kom je mechien niet meer thuis.maakt niet uit want met een vliegtuig zijn de afstanden niet meer zo groot.geweldig dat je ook gesurft hebt.hoop hat je ook fotó's gemaakt hebt van dat enorme cruiceschip,ben benieuwd,
    nou dame heel veel pret daar. dat gaat wel lukken zo te horen.

  • 10 Oktober 2011 - 14:34

    Margit:

    Lonnieeee! Super leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Als je terug bent wil ik graag weer erwtensoep bij je eten :D

    Geniet ervan!

  • 10 Oktober 2011 - 14:44

    Marcella:

    hey lonneke

    Wat een heerlijk leven heb je?
    valt weinig te beleven daar, gebeurt ook zo weinig, je mist hier niks in het kikkerlandje nederland het weer betreft? alweer een maand wat vliegt de tijd,maar geniet ervanblijf ons op de hoogte houden veel liefs van ons allemaal xxx uit lisse tot schrijfs

  • 11 Oktober 2011 - 15:58

    Marijke:

    Wat een zwaar leven heb je toch daar???
    En maar werken en leren en werken en geen tijd voor een uitje?????
    Geniet er maar van van dat leventje,
    je piept straks wel weer anders.
    Hartelijke groetjes.

  • 11 Oktober 2011 - 17:54

    Demi:

    Wauw lon wat gaaf zeg!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Lonneke

Actief sinds 27 Juli 2011
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 24230

Voorgaande reizen:

11 September 2013 - 21 Juli 2014

Zuid Afrika

23 November 2012 - 21 Januari 2013

Tenerife

06 September 2011 - 26 Januari 2012

Sint Maarten

Landen bezocht: