De eerste dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lonneke Maarsen - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lonneke Maarsen - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: LonnekeMaarsen

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

06 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo iedereen!!

Vanochtend vroeg begon mijn reis naar Sint Maarten. Op Schiphol aangekomen was natuurlijk mijn koffer te zwaar 25 kilo en ik mocht maar 23 kilo meenemen. Dus moesten er een paar dingen uit, zoals mijn handdoeken, schoenen, riem en zonnebrand.. Gelukkig was die toen 23 kilo en kon ik verder met inchecken..

Toen het tijd was om door de douane te gaan.. En op iedereeens verwachtingen in moest ik toch wel even huilen..

Maar die waren snel weg want toen stond ik er alleen voor.. Even geld gewisseld van Euro's naar Dollars en even een ontbijtje gehaald.. Die mensen allemaal engels tegen je praten en ik meteen goedemorgen.. Ohh je ziet er best Amerikaans uit.. Toen kwam ik aan bij stoel 14A.. Mijn goed hoeveel ruimte, een hoofdsteuntje, de kussens en denkens lagen al klaar.. Ik had een Indische buurman die een beetje naar zweet rook, maar die was al 10 uur onderweg vanuit India. Verder was hij best gezellig, maar kon niet zo goed Engels.. Dus we waren allebei een beetje raar Engels aan het praten.. En gelukkig zat er nog een stoel tussen, waar we alles op legden en waar ik even breeduit op heb geslapen, omdat die Indische man even naar ze vrienden in Economy normale klas ging.. Ook had ik een 2,5 jaar jongetje genaamd Bink voor me.. En wat was dat een schatje.. Hij heeft zelfs nog even een tijdje naast me gezeten en op me schoot, want ze moeder was moe en viel in slaap, maar hij liep de hele tijd weg.. Dus toen ze wakker werd schrok ze op, Bink was weg.. Die zat alleen naast mij.. Nijntje te kijken..:D En wat heb ik veel eten en drinken gehad, heerlijk! Het begon al meteen met nootjes en drinken. toen mijn lunch die om 10 uur al was: Kip met rijst, salade, broodje en een soort annanas vla (heb ik niet op), daarna twee speculaas ijsjes, toen om half 4 ofzo mijn avond eten wat een pizza, pasta salade en couscous met sla en weer een broodje was.. Heerlijk!! Daarna werd de landing ingezet. We zijn over Anquilla heen gevlogen en daarna kwam St. Maarten in zicht.. PRACHTIG!! Ik heb een filmpje van de landing gemaakt.. Dus die ga ik hier even opzetten, als het lukt.

Aangekomen in de luchthaven moest ik mijn immigratieformulier nog even snel invullen en hup door de douane.. Ze zijn hier allemaal zo aardig.. In de aankomsthal stoen Auchie, een collega van mij, te wachten. De koffers ingeladen en opweg naar het kantoor.. Maar daar was het eerste opstakel en stond een file omdat ze met de hoofdweg bij cole bay bezig zijn en wij stonden in de file bij simpson bay, dat duurde echt te lang dus zijn we over het Franse gedeelte van het eiland naar het kantoor gereden. Waar we ongeveer 1,5 uur over hebben gedaan denk ik.. Aangekomen op het kantoor was het al meteen erg gezellig. Ik heb een eigen bureau en heb mijn werk kleding gehad.. Ik heb ook al Tom ontmoet die in hetzelfde appartementsgebouw zit, dus gaan we carpoolen.. We moeten eerst alleen nog een auto huren.. En toen ging ik naar het appartementsgebouw om mijn spullen op de bergen en even wat minder warme kleren aan te doen.. MEN!! mijn kleren glijden gewoon uit!

Mijn kamer is best leuk.. Beete saai met al dat wit en sommige dingen zijn een beetje oud en gebruikt, maar acht het is wel lekker om een eigen kamer te hebben.. En de airco doet het gelukkig, dat maakt het een stuk aangenamer.. Alsnog heel warm, maar beter dan niks.. Verder heb ik de tv uitgeprobeerd, maar had maar 2 zenders.. er stonden wel bij alle andere zenders dat er een storing was, dus misschien komt er nog meer.. anders wordt het op de laptop maar tv kijken. En ik ben zo dom geweest om niet te denken aan een wereldstekker, dus die moet ik nog even gaan kopen. Net zoals een simkaart, want ik heb al een aantal smsjes proberen te versturen maar dat mislukte steeds.. en bellen doet het al helemaal niet..

Verder wat informatie voor jullie:
Het is hier 6 uur eerder.
Mijn skypenaam is gewoon lonnekemaarsen, als die dat niet kan vinden is mijn mail x-lonneke@live.nl
En de meeste foto's zullen op facebook komen te staan.

Groetjes uit Sint Maarten..

  • 07 September 2011 - 02:06

    Sebas:

    Namens heel Windward Roads, sorry voor de files ;-)

  • 07 September 2011 - 11:14

    Nettie:

    wat een avontuur al bij vertrek! geweldig!!! je appartement ziet er geweldig uit hoor lekker dat zwembad bij de deur! dat is straks wakker worden en plonsen, je kleding ziet er ook wel aardig uit, maar dat is tijdelijk als je klaar bent gauw uit en je eigen kloffie weer aan , en mischien heb je alleen wel je bikini aan,
    meis heel veel plezier en heel veel lol
    , maar dat gaat wel lukken neem ik aan.
    tot horens

  • 07 September 2011 - 16:00

    Oma:

    Hoi Lon,
    leuke foto's, mooie kamer.
    Veel plezier, tot Skype'se.
    Groetjes Oma *DIKKE KUS*

    (en Jolien)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Lonneke

Actief sinds 27 Juli 2011
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 24216

Voorgaande reizen:

11 September 2013 - 21 Juli 2014

Zuid Afrika

23 November 2012 - 21 Januari 2013

Tenerife

06 September 2011 - 26 Januari 2012

Sint Maarten

Landen bezocht: